همشهری آنلاین: وزیر نفت با رد افزایش ٨٥ درصدی قیمت حامل‌های انرژی تاکید کرد: دولت هنوز میزان افزایش قیمت حامل‌های انرژی را قطعی نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، بیژن زنگنه درباره آخرین وضعیت افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره نحوه افزایش قیمت حامل‌های انرژی گرفته نشده است، اما بزرگترین نگرانی دولت این است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم به ویژه قشر آسیب پذیر هیچ آسیبی از نظر اقتصادی وارد نکند.

وزیر نفت در واکنش به اخباری مبنی بر افزایش ٨٥ درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نیز تصریح کرد: نمی‌دانم این آمار را بر اساس چه منبعی عنوان می‌کنند.

زنگنه گفت: دولت تا کنون ٣١ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی درآمد کسب کرده و قرار است برای سال آینده ٢٠ هزار میلیارد تومان به این میزان اضافه شود.

بر اساس پیشنهاد دولت و مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده بودجه بخش هدفمندی ٦٣ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تعیین شده که قرار است ٥١ هزارو ٩٠٠ میلیارد تومان آن از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و ١١ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز از محل یارانه نان و برق تامین شود؛ ضمن آنکه کسب درآمد ٥١ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومانی نگرانی افزایش قیمت حامل های انرژی را ایجاد کرده است.

تعیین تکلیف درباره بودجه هدفمندی نیازمند موافقت نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 248008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز