همشهری آنلاین: شرکت داروسازی سانوفی حدود یک میلیارد دلار (۵۹۵ میلیون پاوند) را در میان گذاشته است به این امید که نهایتا انسولین استنشاقی بازارهای خود را پیدا کند.

inhaler

به نوشته دیلی تلگراف این شرکت بزرگ داروسازی فرانسوی همکاری خود با شرکت بیوتکنولوژی منکایند MannKind در کالیفرنیا را برای به بازار فرستادن پودر استنشاقی انسولین برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع یا و دو اعلام کرده است.

سانوفی امیدوار است که بتواند بر خلاف شرکت دارویی فایزر در اجرای کاری مشابه با انسولین استنشاقی شکست خورد، مشتریان بازار دارویی را به این محصول جلب کند. شرکت آمریکایی فایزر یک سال پس از به بازار فرستادن یک فرآورده انسولین استنشاقی به نام Exubera در سال ۲۰۰۷ به علت فروش پایین این محصول تولید آن را متوقف کرد.

سانوفی در ابتدا ۱۵۰ میلیون دلار به شرکت منکایند خواهد پرداخت و پس از آنکه این فرآورده انسولین استنشاقی به نام Afrezza- به اهداف گوناگونش از لحاظ گرفتن تاییدیه، تولید و فروش برسد- مبالغی عظیم تا حداکثر ۷۷۵ میلیون دلار را به شرکت کالیفرنیایی خواهد داد.

در عوض شرکت سانوفی ۶۵ درصد این فرانشیز را کنترل خواهد کرد و هم در سود و هم در زیان با منکایند شریک خواهد بود.

قرار است این دو شرکت Afrezza را در فصل نخست سال ۲۰۱۵ به بازار بفرستند و امیدوارند کاربرد نسبتا راح و تاثیربخشی سریع آن باعث شود این دارو جایگزین انسولین تزریقی شود.

کد خبر 268547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha