همشهری‌انلاین: شهرام ناظری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی ، شامگاه دوشنبه برای دوستداران موسیقی سنتی در باغ عفیف آباد شیراز برنامه اجرا کرد و بار دیگر آوا و نوای این هنرمند در شهر شعر و ادب طنین انداز شد.

شهرام ناظری

به گزارش ایرنا، این خواننده موسیقی سنتی پس از چندین حضور خاطره انگیز در میان علاقه‌مندان به موسیقی در شیراز، این بار با همراهی گروه موسیقی مولوی در باغ عفیف آباد، قطعات ماندگار و خاطره انگیز خود را برای مخاطبان شیرازی اجرا کرد.

در این برنامه هنری، قطعاتی همچون من چه دانم، شیدا شدم، راست بگو نهان مکن، قفل زندان و زمستان اجرا شد.

صابر نظرگاهی (تار)، راشد باباشهابی (کمانچه)، یونس پاک نژاد (کمانچه)، بابک غسالی (بربت)، شهریار نظری (دف) و فرهاد صفری با (تنبک) شهرام ناظری را در این اجرا همراهی کردند.

این خواننده و موسیقیدان نامدار ایرانی فردا شب نیز برای دوستداران موسیقی سنتی برنامه اجرا خواهد کرد.

شهرام ناظری، زاده 29 بهمن 1328 کرمانشاه، خواننده، موسیقیدان، آهنگساز و استاد موسیقی ایرانی، کردی و موسیقی مقامی ایرانی است.

ناظری در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا بهره برده و در 30 سال فعالیت توانسته است سبک جدیدی را از موسیقی که آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران است، به وجود آورد.

این استاد موسیقی مقامی ایران علاوه بر بهره گیری از شعرهای مولوی در زمینه استفاده و استوارسازی شعر معاصر پارسی روی موسیقی سنتی ایرانی نیز پیشرو بوده است.

ناظری تاکنون بیش از 40 آلبوم موسیقی خود را از جمله مثنوی موسی و شبان، باد صبا می‌آید، صدای سخن عشق، بشنو از زنی، گل صدبرگ، لاله بهار، بنمای رخ و نوروز ، منتشر کرده است.

این استاد آواز ایران در مهر سال 86 نشان شوالیه ادب و هنر را از سوی دولت فرانسه دریافت کرد. این نشان بالاترین نشان فرهنگی فرانسه و پاسداشتی است از طرف دولت این کشور به هنرمندانی که تلاش ویژه ای برای اعتلای فرهنگ و هنر دارند.

کد خبر 268545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha