دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نرم‌افزار اندرویدی کتابخوان حج در پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد. مدیر پایگاه‌ با بیان اینکه کتابخوان حج با برخورداری از ۲۵ کتاب مهم در حوزه معارف و احکام حج، پربارترین نرم‌افزار اندرویدی است که تاکنون منتشر شده است، اظهار کرد:

نرم‌افزار اندرویدی کتابخوان حج

علاوه بر اين، امكانات فراواني براي بهره‌گيري آسان و ساده از محتواي موجود در آن فراهم شده است.

حجت‌الاسلام روزبه بركت رضايي، در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج گفت: در راستاي بهبود دسترسي زائران بيت‌الله الحرام به معارف حج، نسخه اندرويدي كتابخوان حج درپايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبريمنتشر شد.

مدير پايگاه اطلاع رساني حج با بيان اينكه كتابخوان حج با برخورداري از ۲۵ كتاب مهم در حوزه اسرار، معارف و احكام حج، پربارترين نرم‌افزار اندرويدي است كه تاكنون منتشر شده است، اظهار كرد: علاوه بر اين، امكانات فراواني براي بهره‌گيري آسان و ساده از محتواي موجود در آن فراهم شده است.

همچنين جستجو در همه كتاب‌ها و يك كتاب خاص، تغيير رنگ متون و اعراب‌گذاري‌ها، امكان پشتيبان‌گيري از كتاب‌ها توسط كاربر، مشاهده فهرست و علامات پژوهشي كتاب، امكانات پژوهشي متنوع (از جمله رنگي كردن، حاشيه‌نويسي، نشانه‌گذاري)، پيمايش در متن كتاب و همچنين قرار دادن سركتاب در بخش دلخواه از متن، بخشي از امكانات اين نرم‌افزار اندرويدي كتابخوان حج است كه مدير پايگاه اطلاع‌رساني حج برشمرد.

بركت‌رضايي ادامه داد: ادعيه و زيارات مدينه منوره و مكه مكرمه، آداب سفر حج، بركات سرزمين وحي، پلي به سوي ملكوت، پندارها و پاسخ‌ها، جرعه‌اي از صهباي حج، حج برنامه تكامل، حج در قرآن، الحوارات، داستان‌ها و حكايت‌هاي حج بخشي از كتاب‌هايي هستند كه در اين نرم‌افزار قابل دستيابي، مطالعه و پژوهش هستند.

وي افزود: علاوه بر موارد پيش‌گفته، چند درسنامه از جمله درسنامه احكام مبتلا به حجاج، اسرار حج، آشنايي با تاريخ اسلام، آشنايي با كشورهاي اسلامي، آشنايي با قرآن در مكه و مدينه، پيش‌درآمدي بر فرهنگنامه اسرار و معارف حج، گزيده سيماي عقايد شيعه و همچنين درسنامه مناسك حج نيز در اين نرم‌افزار گنجانده شده است.

مدير پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري اظهار كرد: شيعه و پاسخ چند پرسش، معبد ايمان، مناسك حج بانوان و مناسك حج با حواشي مراجع تقليد، ديگر عناوين موجود در اين نرم‌افزار هستند.

وي افزود: زائران سرزمين وحي و علاقمندان به معارف حج مي‌توانند اين برنامه ارزشمند اندرويدي را دانلود كرده و سپس با انتقال آن به گوشي تلفن همراه يا تبلت خود، آن را نصب كرده و مورد استفاده قرار دهند.

افزون بر اين زائران مي‌توانند با استفاده از گوشي همراه خود، پايگاه اطلاع‌رساني حج را مشاهده و با كليك بر روي لينك دانلود برنامه اندرويدي «كتابخوان حج»، پس از اتمام دانلود اقدام به نصب و استفاده از آن نمايند.

علاوه بر اين،كتابخانه آنلاين حج‌با برخورداري از نزديك به ۱۰۰۰ عنوان كتاب مرتبط با حج و زيارت، مي‌تواند زائران بيت‌الله الحرام و شيفتگان به مكتب اسلام را در شناخت بيشتر و بهتر نسبت به احكام و معارف اسلام ياري كند.

نسخه‌هاي ePUB، PDF، JAVA و GHM بسياري از اين كتاب‌ها نيز در كنار هر كدام در اختيار مخاطبان قرار گرفته است كه به زودي امكان دسترسي به اين نسخه‌ها براي همه كتاب‌هاي كتابخانه آنلاين حج فراهم خواهد شد.

اين نرم افزار كه توليد مشترك پايگاه اطلاع رساني حج و مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان مي باشد به طور رايگان در اختيار عموم علاقمندان قرار گرفته است.

براي دريافت نرم افزار اندرويدي كتابخوان حج اينجا كليك كنيد.

کد خبر 268508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha