یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، کتابخانه کاربردی حج و زیارت را ویژه زائران ایرانی در فضای مجازی راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: همزمان با فراگیر شدن دوره‌های آموزشی زائران حج تمتع و به منظور دسترسی آسان و استفاده بهینه از تولیدات و منشورات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، این کتابخانه راه‌اندازی شده است.

بركت رضايي افزود: حج از دیرباز تا کنون از اهمیت ویژه‌ای در بین مسلمانان برخوردار است، همه ساله صدها هزار مسلمان مشتاق از گوشه و کنار جهان، به سوی سرزمین مقدس مکه و مدینه حرکت کرده، با تمامی سختی‌ها و مشقت‌ها خود را به میقات می‌رسانند و لبیک‌گویان آماده انجام فریضه حج می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز از جمهوری اسلامی ایران بیش از 61 هزار زائر ایرانی در قالب کاروان‌های متعدد به حج تمتع اعزام می‌شوند که به منظور دسترسی آسان و سریع زائران به مناسک و معارف حج، کتابخانه کاربردی حج را ویژه زائران حج تمتع راه‌اندازی کردیم.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به انتخاب 40 عنوان کتاب کاربردی تصریح کرد، اکنون بیش از 700 عنوان کتاب از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده که در کتابخانه تخصصی حج و زیارت بصورت الکترونیکی برای کاربران قابل دریافت است.

وی اسرار و معارف، تاریخ و اماکن، پاسخ به شبهات، احکام مناسک، سیاسی و اجتماعی، حدیث و ادعیه و حکایات و سفرنامه را از جمله موضوعات کتاب‌های موجود عنوان کرد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: همچنین فایل متن موبایلی این چهل کتاب با پسوند جاوا، «جی اچ ام»، «پی دی اف» (PDF)، «ای پی یو بی» (EPUb) در کتابخانه کاربردی قرار داده شده است تا زائران بتوانند با دریافت فایل این کتاب‌ها به راحتی مناسک و معارف حج را بیاموزند.

کد خبر 266423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha