همشهری آنلاین: نمایشگاه تصویرگری «امید» که برای تجلیل از امید عباسی آتش‌نشان فداکار که برای نجات جان یک کودک زندگی خود را فدا کرد عصر روز جمعه ۱۷ مردادماه با آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی در گالری ایده افتتاح شد و همزمان با این مراسم نشان «شجاعت» از سوی گروه هنری موگه و مدرسه هنری ایده به خانواده امید عباسی اهدا شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهري آنلاين، نمایشگاه تصویرگری «امید» عصر روز جمعه با حضور یک ماشین‌آتشنشانی و جمعی از آتشنشانان که از دوستان امید عباسی بودند به شکلی نمادین افتتاح شد.

این نمایشگاه که بدون حضور مسئولان و مدیران دولتی و سازمانی و با استقبال گسترده هنرمندان و علاقمندان افتتاح شد، شامل 38 اثر از هنرمندان ایرانی و 10 اثر از هنرمندان خارجی از کشورهای اندونزی، ایتالیا، اسپانیا، تونس، ترکیه، نروژ است.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه کتاب آثار نمایشگاه و برگزیدگان این رویداد نیز معرفی شدند. بر این اساس فائزه صدیف، افروز قلی‌زاده و نسیم نوروزی به عنوان سه برگزیده نمایشگاه معرفی شدند.

همچنین بخشی از این نمایشگاه به عکس‌های تعدادی از آتشنشان‌های سراسر جهان اختصاص دارد که با گرفتن عکس با پوستر نمایشگاه و عکس امید عباسی از این رویداد حمایت کردند.

این نمایشگاه که با تاخیر دوماه از سالگرد شهادت این قهرمان ملی و در آستانه تولد 38 سالگی امید عباسی برپا شده با استقبال خانواده امید عباسی نیز روبرو شد.

پدر و مادر امید عباسی از برپایی این نمایشگاه از برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی قدردانی کردند. پدر امید عباسی گفت: امید در طول 15 سال زندگی حرفه‌ای خود جان بسیاری را نجات داد اما این بار شانس با او همراه نبود و او خود قربانی مرگ شد.

او انسان بسیار جسور و نترسی بود و در طول زندگی‌اش بارها پیش آمد که در بهترین شرایط جان خود را برای نجات دیگران به خطر انداخت.

شهناز دوستی همسر امید عباسی نیز گفت: ما همه مدیون قهرمان‌هایی چون امید عباسی هستیم و تعداد این قهرمان‌ها در کشور ما کم نیستند.

برگزاری مراسم‌های بزرگداشت در واقع به نوعی تسکین خاطر بازماندگان است و ای کاش در زمان حیات این قهرمان‌ها از آن‌ها تجلیل می‌کردیم.

او افزود: من خوشحالم که در کشور خودمان نیز حرکتی خودجوش و مردمی برای امید عباسی برپا شد.

امید عباسی آتش‌نشان فداکار 25 اردیبهشت‌ماه سال گذشته در جریان یک آتش‌سوزی جان کودکی را نجات داد و با اهدای اعضا خویش به زندگی ۳ نفر دیگر حیات بخشید.

مسابقه تصویرگری "امید" با هدف معرفی و تجلیل از این قهرمان واقعی به جامعه با زبان تصویر از سوی گروه هنری موگه و مدرسه هنری ایده شکل گرفته است.

نمایشگاه «امید» تا پایان مردادماه در گالری ایده واقع در کریم خان زند، خردمند شمالی، خیابان هیجدهم شماره 26 میزبان علاقمندان است.

کد خبر 268144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha