شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

روز پنجشنبه هفتمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها در محل ساختمان قدیم شورای اسلامی شهر تهران با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی و معاون عمرانی و امور توسعه شهری وزارت کشور تشکیل شد.

 در اين جلسه مهدي چمران، رئيس شوراي‌عالي استان‌ها ضمن محكوم‌كردن جنايات اخير رژيم صهيونيستي و تأكيد بر اينكه اين وحشيگري مدرن در دنياي كنوني چيز بسيار عجيب و غريبي است، گفت: مقاومت جانانه مردم فلسطين و غزه بسيار ارزشمند و البته دردآور است كه اين ميزان مواد منفجره و بمب در اين مساحت اندك روي سر ساكنان آنجا ريخته شد.

رئيس شوراي‌عالي استان‌ها سپس با اشاره به حضور هوشنگ خندان‌دل، معاون وزير كشور اظهار داشت: نسبت دولت و شهرداري‌ها در ماليات بر ارزش افزوده در ابتدا مساوي و بعد از آن در برنامه پنجم توسعه به 3 به 2 تغيير كرد؛ بعد هم يك درصد از اين ماليات براي وزارت بهداشت اختصاص يافت. واقعا سهم شهرداري‌ها از اين ماليات كم است، با اين حال طرح ديگري در مجلس شوراي اسلامي وجود دارد كه از اين رقم باز هم بردارند كه در اين صورت چيزي براي شهرداري‌ها باقي نمي‌ماند. در جلسه شوراي‌عالي استان‌ها معاون عمراني و امور توسعه شهري وزارت كشور از تدوين لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري‌ها خبر داد. به گفته هوشنگ خندان‌دل، اين لايحه به‌زودي تقديم دولت خواهد شد و پس از بررسي در كميسيون كلانشهرها براي تصويب نهايي به مجلس ارسال مي‌شود.

ابوشريف، نماينده جنبش جهاد اسلامي نيز در هفتمين اجلاس شوراي‌عالي استان‌ها گفت: در دنيا فقط اين جمهوري اسلامي ايران است كه مسئله فلسطين را در اولويت خود قرار داده است. روز پنجشنبه همچنين به‌منظور ريشه‌كن كردن هرچه بيشتر مقوله بي‌سوادي در كشور، تفاهمنامه همكاري آموزشي و فرهنگي ميان سازمان نهضت سوادآموزي و شوراي‌عالي استان‌ها به امضا رسيد.

کد خبر 268139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha