شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

نمایش فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره صلح هیروشیما با استقبال مردم ژاپن همراه شد و بسیاری از تماشاگران پس از تماشای فیلم با چشم‌های گریان سالن سینما را ترک کردند.

سینما-فیلم شیار ۱۴۳

آبيار هم در سخناني ضمن گراميداشت ياد قربانيان بمباران‌هاي اتمي ژاپن، خواستار توجه جدي مجامع جهاني به مردم مظلوم غزه شد.

به گزارش همشهري، شيار 143روز 6 اوت همزمان با سالگرد بمباران اتمي هيروشيما در سالن هات كوزاي اين شهر براي مردم ژاپن به نمايش درآمد. مراسم بزرگداشت اين روز تلخ تاريخ معاصر ژاپن عصر روز چهارشنبه با حضور رئيس‌جمهور ژاپن و هنرمنداني از ايران و سراسر جهان برگزار شد و در حاشيه آن، فيلمسازان صلح‌طلب درناهاي كاغذي ساختند كه در فرهنگ ژاپني نماد صلح است. مراسم بزرگداشت سالگرد بمباران اتمي هيروشيما تا ظهر طول كشيد و عصر آن روز شيار 143به نمايش درآمد. بخش بعدي مراسم نشست خبري و تحليل فيلم برگزيده مردم در سي و دومين جشنواره فيلم فجر بود كه با استقبال خوب شركت‌كنندگان در جشنواره صلح برگزار شد. آبيار در ابتداي برنامه با خواندن متني با مردم ژاپن در سالگرد بمباران اتمي هيروشيما ابراز همدردي كرد.

بانوي فيلمساز ايراني با اشاره به جنايت‌هاي اخير رژيم اشغالگر( اسرائيل) در غزه خطاب به مردم ژاپن گفت: در همين دنيا و مقابل ديدگان ما كساني هم هستند كه حيات خود را با ستاندن جان انسان‌ها و كودكان بيگناه غزه پيوند‌زده و با اين فكر باطل به گستردگي جغرافيايي خود مي‌انديشند. آنها نمي‌دانند براي ماندگاري بايد بر دل‌ها حكومت كنند نه زمين‌ها و هر كه در اين شهرك‌هاي بناشده روي زمين‌هاي آغشته به خون مردم مظلوم فلسطين سكني گزيند، خواب آرام نخواهد داشت.

شيار 143در كنار تعدادي از فيلم‌هاي سينماي ايران ازجمله «گيلانه»، «اتوبوس شب»، «فرش باد» و «تنهاي تنهاي تنها» و مستند «خاطراتي براي تمام فصول» در جشنواره صلح هيروشيما به نمايش درآمده است.

کد خبر 268129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha