تفکیک آب شرب از بهداشتی مدتی‌است که شکل جدی تری به‌خود گرفته است.

آب

با توجه به بروز بحران كم‌آبي و هدرروي بالاي آب شرب در مصارف بهداشتي، طرح جداسازي اين دو آب از مرحله تصفيه تا مصرف مطرح شده است و اجراي آن در برخي بخش‌ها آغاز شده است. اين اقدام در بخشي از مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه در قم در حال بهره‌برداري است تا شايد با فراهم شدن زيرساخت‌هاي آن به ساير مناطق كشور سرايت كند. مديرعامل شركت مادرتخصصي آب و فاضلاب كشور با اشاره به اينكه شاخص آب بهداشتي، در وزارت بهداشت و محيط‌زيست در مرحله تدوين است، گفت: ‌آب بهداشتي و شرب به‌خاطر تضمين كيفيت آب جدا مي‌شود.

حميدرضا جانباز با تأكيد بر اينكه جداسازي آب شرب از آب بهداشتي باعث مطلوبيت كيفيت آب شرب مي‌شود، گفت: در حال حاضر اين جداسازي در منطقه ثامن مشهد به‌صورت پايلوت در حال اجراست.وي در پاسخ به اين پرسش كه قبل از تعريف شاخص آب بهداشتي، چگونه طرح به‌صورت پايلوت در حال اجراست گفت: در آب مشهد استاندارد آنيون‌ها و كاتيون‌ها حفظ شده و اين آب به لحاظ گوارايي نسبت به آب شرب متفاوت است و آب داراي كمي شوري است.

به گزارش ايسنا، در حال حاظر طرح مطالعاتي تفكيك آب شرب از بهداشتي در كلانشهرها آغاز شده و مقرر است پس از يك سال و به نتيجه رسيدن تحقيقات روش‌هاي توزيع آب شرب در شهرهاي مختلف مشخص شود.

کد خبر 268000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha