سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

پلیس در تعقیب مردی است که با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به دریافت دست‌چک از بانک‌ها کرده و با چک‌های بلامحل دست به کلاهبرداری گسترده زده است.

متهم

6 سال پيش، مرد جواني كه خودروي خود را حوالي ميدان شوش پارك كرده بود، هدف دزدان قرار گرفت. سارقان با تخريب قفل صندوق عقب، كيف مرد جوان را كه حاوي مدارك شناسايي او و خانواده‌اش بود دزديدند و متواري شدند. با گذشت سال‌ها از اين ماجرا، مرد جوان مدتي قبل براي گرفتن دسته چك به بانكي رفت كه در آنجا حساب داشت اما به او گفتند كه به‌علت صدور تعداد زيادي چك بلامحل از سوي وي، امكان ارائه دسته چك جديد به او نيست.

مرد جوان كه تعجب كرده بود متوجه شد كه فردي با سوءاستفاده از هويت وي به چندين بانك رفته و به نام وي دسته چك گرفته و سپس با چك‌هاي بلامحل شروع به ولخرجي و كلاهبرداري كرده است. مرد جوان نزد مأموران پليس رفت و ماجرا را به آنها اطلاع داد. در بررسي‌ها مشخص شد كه مرد كلاهبردار با همان مداركي كه 6سال پيش از خودروي شاكي به سرقت رفته، خودش را به جاي او معرفي و از اين طريق از بانك‌ها دسته چك گرفته و دست به كلاهبرداري گسترده در بازار تهران زده است.

سرهنگ رضا اميدي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در ادامه مأموران توانستند عكس فردي كه مدارك شناسايي شاكي را در اختيار داشته و از آنها سوءاستفاده كرده به‌دست آورند. از آنجا كه هنوز ردي از اين مرد به دست نيامده، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس متهم را در روزنامه‌ها صادر كرده و از كساني كه از مخفيگاه او خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 21868076در اختيار كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 267887

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha