رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با حضور در مؤسسه همشهری از بخش‌های مختلف این روزنامه بازدید کرد.

محمد حقانی

محمد حقاني با بيان اينكه مديريت شهري پيگير مسائل محيط زيستي پايتخت ازجمله انتقال صنايع آلاينده و ممنوعيت فعاليت معادن شن‌و‌ماسه در جنوب غرب تهران است، گفت: براي رسيدن به اين مهم در ابتدا بايد واگذاري 23 وظيفه قانوني به شهرداري‌ها در قالب مديريت يكپارچه محقق شود. وي كه طي سال‌هاي 71 تا 81 از اعضاي مجمع سابق روزنامه همشهري بود با اشاره به اينكه به لحاظ حضورش در آن سال‌ها احساس نزديكي بسياري با اين روزنامه دارد به ذكر خاطراتي از نحوه شكل‌گيري روزنامه همشهري در آن مقاطع پرداخت.

همچنين از آ‌نجايي كه سابقه حضور حقاني در مديريت شهري به 10 سال قبل از پيروزي انقلاب تا كنون بازمي‌گردد وي از ارتقاي سطح خدمات رساني و فعاليت‌هاي مديريت شهري سخن گفت و افزود: وضعيت شهرداري در حال حاضر اصلا قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست و شاهد تحولات اساسي در حوزه‌هاي مختلف آن هستيم. وي راه‌اندازي روزنامه همشهري در سال 71 را همزمان با تاسيس معاونت فرهنگي و اجتماعي در شهرداري دانست و گفت: طبق نظرسنجي‌هاي صورت گرفته معلوم شده بود كه مردم نياز به روزنامه شهري با رويكردهاي محيط زيستي، فرهنگي، اجتماعي و پرداختن به نيازهاي نسل جوان دارند و به همين ‌دليل نوآوري‌ها در موضوعات و ظاهر روزنامه (قطع واندازه و رنگي بودن) با استقبال بي‌نظير مواجه شد.

حقاني همچنين بر ارتقاي سطح كيفي روزنامه همشهري طي بيش از 20 سال گذشته تاكيد كرد و گفت: من به صراحت عرض مي‌كنم كه روزنامه همشهري تا به امروز به خوبي به كارش ادامه داده و رشد كرده است. اين عضو شوراي شهر چهارم در بخش ديگري از اظهاراتش بر مستقل بودن بودجه روزنامه همشهري از بيت المال تاكيد كرد وگفت: چاپ ضميمه نيازمندي يك ركورد بود و باعث شد 30 هزار شغل در آن زمان تبليغ شود كه تاثيرات زيادي بر ارتقاي زندگي مردم از جهات گوناگون داشت. در اين بازديد مهدي ذاكري مديرعامل روزنامه همشهري نيز طي سخناني مشي روزنامه همشهري را به‌دور از افراط و تفريط اعلام كرد و گفت: به همين دليل به ويژه ظرف 4 سال گذشته و با وجود درگيري‌هاي سياسي سنگين نه تنها عملكرد همشهري به گونه‌اي نبود كه به اشتباه رفته باشد يا مورد تذكر قرار گرفته باشد بلكه درهمه شاخصه‌ها رشد كرد.

کد خبر 267809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha