همشهری آنلاین: رخشان بنی‌اعتماد که فیلم «گیلانه» وی امشب ۱۳ مرداد در جشنواره فیلم «صلح و دوستی ایرانیان در ژاپن» در هیروشیما به نمایش درمی‌آید با ارائه پیامی کشتار مردم غزه را محکوم کرده و خواستار یک دقیقه سکوت به یاد بیش از هزار قربانی بی گناه غزه شد.

کارگردان سینما

به گزارش مهر، فیلم سینمایی«گیلانه» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد امشب مصادف با 13 مرداد سال 1393 در جشنواره فیلم مردمی صلح و دوستی ایرانیان در هیروشیما نمایش داده می‌شود و رخشان بنی اعتماد به دلیل برخی از مشکلات نتوانسته در این سفر، سفیران صلح سینمای ایران را همراهی کند بنابراین با ارائه پیامی با مضمون محکوم کردن حوادث غزه در این رویداد سینمایی حضور پیدا کرده و قرار است قبل از نمایش «گیلانه» این پیام با ترجمه ژاپنی قرائت شود.

امشب و در شروع جشنواره فيلم مردمي صلح و دوستي ايرانيان در هيروشيما فيلم «گيلانه» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در معرض ديد مردم اين كشور و صلح طلباني كه از سراسر جهان براي شركت در مراسم سالگرد بمباران اتمي هيروشيما گردهم آمده اند، قرار می‌گیرد.

متن نامه بنی اعتماد به شرح زیر است:

دوستان؛

سفر به سرزمین زیبا و با فرهنگ ژاپن همیشه برایم لذت بخش و سرشار از خاطرات فراموش نشدنی بوده و حضور در مراسم صلح هیروشیما باعث افتخارم که متاسفانه شانس حضور پیدا نکردم.

غم بار است که در قرن بیست و یکم و در اوج دستیابی بشر به تکنولوژی و دانش و فناوری های مدرن هر روز آتش خانمان‌سوز جنگ گوشه ای از دنیا را به نابودی می‌کشاند.

در همین دوران کشتار بی رحمانه غزه مایه شرم بشریت است و بی شک تاریخ حیرت خود را از بی عملی جهان در مقابله با این قساوت غیر انسانی ثبت خواهد کرد.

کشور من ایران، داغ جنگی هشت ساله را بر سینه دارد که بعداز بیشتر از دو دهه از پایان آن، تاوانی سخت را پس می‌دهد.

دل های سوخته از حسرت شهدا، رنج بی انتهای جانبازان، میراث شوم آلودگی محیط زیست در نواحی مرزی نهفته در تومورهای مرگ بار سرطانی در مغز نوزادان بی گناه بخشی از این بهای سنگین است و دلاور جانبازان شیمیایی حاضر در این جلسه، سند زنده دوران این جنگ تحمیلی.

«گیلانه» گرچه فیلمی درباره جنگ، اما ستایشی در پیشگاه صلح است. این نمایش را به نشان شرمساری بشریت به مادران فلسطینی تقدیم می‌کنم و یک دقیقه سکوت به یاد بیش از هزار قربانی بی گناه غزه ... .

کد خبر 267680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha