یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

مسعود کیمیایی در یکی از معدود حضورهای تلویزیونی خود روی آنتن برنامه زنده ۷رفت و درباره بسیاری از حاشیه‌های زندگی و فعالیت‌های سینمایی خود سخن گفت.

مسعود کیمیایی

كارگردان «متروپل» و «محاكمه در خيابان» با اشاره به اينكه براي ايرانيان خارج از ايران دلگير است، گفته كه بسياري از آنها پشيمان شده‌اند و آرزو كرد تعدادي برگردند و در كشور خودشان به فعاليت‌هاي هنري مشغول شوند.

پايان ماجراي سعيد امامي

به گزارش همشهري، قرار گرفتن كنار قدرت يكي از مسائلي است كه همواره بسياري از منتقدان كيميايي درباره او مطرح مي‌كنند. فيلمساز پيشكسوت سينماي ايران در برنامه سينمايي7 يك‌بار براي هميشه خواستار پايان بخشيدن به بحث ارتباط او با سعيد امامي شد و گفت: من در تمام دوران فيلمسازيم هرگز كنار منابع قدرت قرار نگرفتم و اين درخواست را دارم كه جريان ارتباط من با سعيد امامي تمام شود چرا كه از اين قضيه لطمه‌هاي زيادي خورده‌ام. من بدون اينكه از جايي سفارش قبول كرده يا پول گرفته باشم فيلم‌هاي خودم را ساخته‌ام.

دور شدن از سرزمين

كيميايي در پاسخ به اين پرسش مجري برنامه كه چرا خودش از ايران نرفته گفت: من عاشق سرزمينم هستم و نمي‌توانم از اينجا دور شوم. من اينجا نفس مي‌كشم و فيلم مي‌سازم. پس براي چه بروم؟ من در اينجا به تربيت دانشجويان مشغولم و معلمي را شريف‌ترين كاري مي‌دانم كه انجام مي‌دهم. چون هر آنچه بلدم، آموزش مي‌دهم. دانشجويان آينده سينماي ما هستند‌ و لذتبخش است كه شاگردي فيلم خوب مي‌سازد البته به همان اندازه هم سخت است وقتي شاگردي از پشت تو را مي‌زند و به استخدام بي‌بي‌سي درمي‌آيد.

ارتباط با جريان روشنفكري

كارگردان «حكم» درباره ارتباط خود با فضاي روشنفكري سينماي ايران چنين پاسخ داد: خيلي از واژه‌ها جاي معين ندارند و معني روشنفكر هم به اين دليل كه سال‌ها دچار فراز و فرود بوده و گاهي مبارز و زماني كافه‌نشين معنا مي‌داده، مشخص نيست كجاي اين هندسه قرار دارد. من سال55 در مصاحبه‌اي اعلام كردم روشنفكر نيستم و هنوز هم آن را تكرار مي‌كنم. البته هنرمند روشنفكر با روشنفكر تفاوت دارد چون او اثرش همه‌‌چيز را مشخص مي‌كند.

توصيه به جوانان

كيميايي در پايان خطاب به سينماگران جواني كه وارد عرصه فيلمسازي مي‌شوند‌، گفت: از آنها مي‌خواهم دنبال كار خود باشند و به 90درصد حرف منتقدان گوش ندهند، چرا كه بسياري از آنها راه درست را نشان نمي‌دهند و تعداد كمي آدم شريف هستند كه به درستي نقد مي‌كنند. او در پايان از كليد خوردن فيلم تازه خود در 45روز آينده خبر داد.

 

کد خبر 269758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha