یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

علی ابراهیمی: تأکید دولتمردان بر پرهیز از تثبیت قیمت‌ها و جست‌وجوی راهکارهای تازه برای مقابله با تورم و رکود بازار، موجب سوءاستفاده برخی عرضه‌کنندگان کالا، افزایش کم‌فروشی و عرضه چند‌نرخی اقلام خوراکی شده که در برخی موارد واردات آن به‌مراتب بیش از نیاز است.

خرید

بررسي كم و كيف فروش و قيمت خرده‌فروشي اقلام خوراكي و محصولات صنعتي در سطح شهر حاكي از تشديد عرضه چند‌نرخي و نوسان قيمت اين اقلام در سايه ضعف نظارت دستگاه‌هاي اجرايي است. عدم‌نظارت بر درج قيمت روي بسته‌بندي اقلام كالايي و گرانفروشي برخي اقلام موجب گلايه وزير صنعت، گرانفروشي و اجحاف به مصرف‌كنندگان شده است.

وي و ساير وزراي اقتصادي دولت در حالي از نبود برنامه‌اي بر تثبيت قيمت كالاها به‌دليل افزايش هزينه تمام‌شده توليد خبر مي‌دهند كه اين امر موجب كاهش نظارت سازمان حمايت بر قيمت و عرضه كالاها و رشد كم فروشي و عرضه چند‌نرخي اقلام خوراكي شده است. به‌نحوي كه به‌رغم واردات بي‌رويه برنج، روغن و چاي خارجي، اين كالاها با افزايش قيمت و نرخ‌هاي چندگانه به مردم عرضه مي‌شود. با پيشتازي فرآورده‌هاي لبني دركم‌فروشي و عرضه چندنرخي مواد غذايي، اكنون نرخ برخي انواع پنير و ماست پرچرب در سطح شهر بيش از 20درصد افزايش و حجم و كيفيت اين اقلام به‌شدت كاهش يافته است.

از سوي ديگر نرخ برخي فرآورده‌هاي لبني كم‌چرب و پرچرب يكسان شده و قيمت برخي انواع بستني و اقلام لبني طعم‌دار و لوكس مدام تغيير مي‌كند. بررسي قيمت خرده فروشي مواد پروتئيني نيز حاكي از نارضايتي مصرف‌كنندگان از عرضه چندنرخي اين اقلام است.

قيمت هر كيلوگرم گوشت شقه گوسفندي در نقاط مختلف شهرتهران از 25تا27هزار، ران گوسفندي از 32تا‌35هزار، گوساله بدون استخوان از 30تا 33هزار، مخلوط چرخ كرده از 18تا 22هزار و نرخ هر كيلوگرم گوشت مرغ تازه از 6هزارو 500تا 7هزار و 600تومان در نوسان بوده است. همچنين هر شانه تخم مرغ 8تا 9هزار و 200تومان عرضه مي‌شود.

کد خبر 267633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha