همشهری‌آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد محمدی سردبیر مجله فرانسوی زبان "روو دو تهران"با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه "اینجا سرای عشق سرای است" دیدن کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه اینجا سرای عشق است توسط هنرمندان عکاس مجید شادمان نژاد و مهدی کاوه‌ای به منظور حمایت از نیازمندانی که تحت آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار گرفته‌اند در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است.

به این انگیزه دکتر محمدی، سر دبیر مجله فرانسوی‌زبان "روو دو تهران"و تنی چند از مدیران و نویسندگان روزنامه اطلاعات از جمله فتح‌الله جوادی سردبیر مجله اطلاعات هفتگی، رضا رفیع طنزپرداز، حمیدرضا یزدان‌پرست، نویسنده و پژوهشگر، هومن ظریف، مستندساز و ..با حضور در این فرهنگسرا از این نمایشگاه بازدید کردند.

دکتر محمدی ضمن ابراز خوشحالی از برپایی چنین نمایشگاهی به روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران گفت: این نمایشگاه برای من از لحاظ محتوایی بسیار آموزنده و جذاب بود به خصوص اینکه در ماه مبارک رمضان برگزار شده است. در این تصاویر ما متوجه می‌شویم که افراد چگونه با زحمت فراوان این عزیزان را نگهداری می‌کنند. انشاءالله این گونه فعالیت‌ها و حرکت‌ها اسباب تشویقی برای توجه بیشتر به امور خیر باشد.

وی در پاسخ به اینکه این نمایشگاه‌ها و این فعالیت‌ها در قالب فرهنگ و هنر چه تأثیری در اگاهی مردم در روند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد گفت: صد در صد تأثیر مثبت خواهد داشت. چرا که با ابزار هنر هر کاری را می‌توان تبلیغ کرد. این هم کار خیری است که با هنر عکاسان، برجسته شده است خیلی از ما وقتی این تصاویر را نمی‌بینیم توجه هم نداریم که چنین نیازمندانی در جامعه هستند که به دست یاری ما نیاز دارند. وقتی هنرمندی زندگی و حالات این عزیزان را در شبانه روز روایت می‌کند قطعاً این حرکات اثر خواهد داشت و توجه مردم را بیشتر جلب خواهد کرد.

دکتر محمدی در خصوص نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی اینگونه موضوع‌ها ادامه داد: رسانه وسیله‌ای است که اخبار را به اطلاع عموم می‌رساند به نوعی ابزار اطلاع‌رسانی عمومی است. اگر رسانه‌ها دخالت نکنند قطعاً مردم هم اطلاع نخواهند داشت چرا که مردم گرفتاری‌های روزمره خود را دارند و از اینگونه فعالیت‌ها بی‌خبرند و چیزی که می‌تواند مردم را آگاه کند بی‌شک رسانه‌ها خواهند بود حتی رسانه‌هایی گسترده‌تر مانند صدا و سیما نیز می‌تواند در این امور دخالت کند. چرا که افراد خیری که علاقه‌مندند به این عزیزان کمک کنند بسیارند و با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها مطلع خواهند شد. در این میان یک حلقه واسط بین خیرین و نیازمندان و دست‌اندرکاران می‌تواند اتصال ایجاد کند.

سردبیر مجله فرانسوی‌زبان "روو دو تهران" با اشاره به فضای منحصر بفرد فرهنگسرای نیاوران، این فضا را بسیار عالی، مهیا و مناسب برای برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنری توصیف کرد.

در پایان این بازدید فتح‌اله جوادی سردبیر مجله اطلاعات هفتگی نیز با مناسب دانستن این نمایشگاه گفت: هر کار خیر و خوبی در این جامعه کمک می‌کند تا در این شرایط قحطی عاطفه، عاطفه‌ها احیاء شود و زمانی که آدم به این عکس‌ها نگاه می‌کند متوجه می‌شود که چقدر زیباست کمک‌کردن به نیازمندان. زمانی که کار خیر می‌کنیم در واقع بازتاب آن به خودمان برمی‌گردد. هر چقدر کمک به نیازمندان بیشتر باشد روح انسان لطیف‌تر و زندگی آسانتر و شیرین‌تر خواهد شد. ما به عنوان یک رسانه باید نیکی‌ها را تقویت کنیم. می‌توانیم گزارشی از این نمایشگاه چاپ و فرهنگ کمک‌کردن به نیازمندان را ترویج کنیم.

وی در ادامه گفت: ریشه درد و علت‌های آشفتگی روحی و روانی را باید پیدا کرد و نیاز است در این زمینه فعالیت‌هایی شود تا این عزیزان دوباره به زندگی بازگردند. ما خیلی دوست نداریم صحنه‌هایی را ببینیم که ما را در حزن می‌برد . ما حتی گاهی با شادی‌ها هم قهریم چرا که با مشغله‌ها و گرفتاری‌های روزمره محاصره شده‌ایم و نمی‌توانیم نگاه اندیشمندانه به زندگی داشته باشیم. انشاءالله با کمک و یاری همه این مشکلات برطرف شود.

نمایشگاه "اینجا سرای عشق است" از 1 تا 12 مرداد در گالری 2 فرهنگسرای نیاوران دایر است.

کد خبر 267444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha