جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

طبق اعلام قبلی سخنگوی دولت قرار است از این هفته پرداخت وام از سوی نظام بانکی دوباره آغاز شود این در حالی است که هنوز برنامه‌ای مشخص از سوی بانک‌ها برای زوج‌های جوان در مورد اولویت پرداخت یازمانبندی آن اعلام نشده است.

ازدواج وام

به گزارش همشهري، از اواسط سال گذشته پرداخت وام ازدواج از سوي بانك‌هاي عامل عملا كاهش يافت و حتي به مرحله توقف هم رسيد اين مسئله باعث انباشته شدن در حدود يك ميليون و 400هزار تقاضاي وام ازدواج گرديد. نظام بانكي و بانك مركزي دليل عدم‌پرداخت وام ازدواج را اتمام منابع مالي مورد نياز اعلام كرده‌اند. تلاش براي حل اين مسئله از ماه‌ها قبل در دولت و مجلس آغاز شد و حتي موجب طرح سؤال از وزير اقتصاد در مجلس گرديد.

برخي نمايندگان مجلس نيز اخيرا طرحي را در دستور كار قرار دادند كه براساس آن منابع مالي وام ازدواج از صندوق توسعه ملي تأمين شود. اين طرح البته با مخالفت‌هاي جدي در دولت و بدنه كارشناسي كشور مواجه شد. در آخرين اقدامات صورت گرفته سخنگوي دولت اعلام كرد كه با تدابير دولت و بانك مركزي قرار است پرداخت وام ازدواج از اين هفته آغاز گردد.

به گزارش ايسنا، برخي بانك‌ها اعلام كردند كه براساس توافقات انجام شده با بانك مركزي و وزارت اقتصاد هر يك با تعداد متفاوتي در اين مورد اقدام خواهند كرد تا مشكل وام ازدواج بيش از 1.4ميليون متقاضي حل شود. غلام رضا مصطفي‌پور مدير بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در گفت‌وگو با ايسنا، از پرداخت 150هزار فقره از اين تسهيلات از سوي اين بانك خبر داد و گفت: تسهيلات 3ميليوني، به مرور زمان و بدون محدوديت زماني پرداخت خواهد شد.

عبدالناصر همتي - مديرعامل بانك ملي - نيز از پرداخت 300هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از امروز تا پايان شهريور‌ماه از سوي اين بانك خبر داده است. وي عنوان كرد كه 10هزار ميليارد ريال از منابع بانك ملي به اعطاي تسهيلات وام ازدواج اختصاص يافته است.

پرداخت وام ازدواج آنقدر مشكل‌ساز شده كه پاي بانك مسكن را هم به مسئله باز كرده است. بانك مسكن اعلام كرد كه با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده با وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي از امروز نسبت به افزايش تعداد وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضيان اقدام كرده است. در حال حاضر مبلغ وام ازدواج 3ميليون تومان است كه به هر يك از زوجين پرداخت مي‌شود.

کد خبر 267363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha