سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت جهانی طلا در آستانه نشست سیاستگذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا و در شرایطی که تنشها در اوکراین و غزه تشدید شده است، بالای ۱۳۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات سه شنبه بازار سنگاپور 1308 دلار در مقایسه با 1306 دلار در روز گذشته، معامله شد. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش قیمت، به 1308 دلار رسید.

طلا پس از سقوط 28 درصدی در سال گذشته، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با ناآرامی در اوکراین و خاورمیانه که تقاضا برای این فلز گرانبها را تقویت کرده است، 8.7 درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در شرایطی که اروپا و آمریکا تحریم های روسیه بر سر بحران اوکراین را تشدید کرده‌اند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از ادامه حمله نظامی به غزه خبر داده است.

نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه آغاز شد و بازارها در انتظار نتایج این نشست برای مشخص شدن زمان افزایش نرخهای بهره خواهند بود.

تحلیلگران معتقدند تا پایان این نشست قیمت طلا در بازه محدودی نوسان خواهد داشت و همچنان نزدیک 1300 دلار که به دلیل تنشهای جئوپلیتیکی به سطح مقاومتی قوی تبدیل شده، باقی می‌ماند.

اخبار اقتصادی مهمی که هفته جاری منتشر می‌شوند شامل آمار مشاغل بخش غیرکشاورزی و تولید ناخالص داخلی آمریکا خواهند بود. نشانه‌های احیای اقتصادی قوی ممکن است موجب شود بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را زودتر از موعد مقرر افزایش دهد. نرخ های بهره بالاتر سرمایه گذاران را به خارج کردن پول از داراییهای بدون بازده مانند طلا تشویق خواهد کرد.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 20.6060 دلار بود. بهای معاملات پلاتین و پالادیم تغییر چندانی نداشت و به ترتیب 1489 و 881 دلار در هر اونس بود.

کد خبر 267218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha