دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

زود دویچه زایتونگ: استفان کورنلیوس تحلیلگر روزنامه زایتونگ می‌نویسد: حکومت گوردون براون در حال فاصله گرفتن از سیاست‌های واشنگتن و حکومت سارکوزی در حال پرکردن شکافهای ایجاد شده با واشنگتن است.

با تغییر مقامات2 کشور مهم اروپایی( انگلیس وفرانسه) تحولات چشمگیری در ارتباطات این دو کشور با واشنگتن ایجاد شده است.

به این ترتیب که گوردون براون نخست وزیر انگلیس با دنبال کردن سیاستهای خارجی خاص خود متفاوت با سیاستهای نخست وزیر قبلی انگلیس در حال فاصله گرفتن از سیاستهای واشنگتن است.

از نظر این تحلیلگر این موضوع که از زمان روی کار آمدن گوردون براون هنوز تاریخی برای دیدارمقامات این دو کشور تعیین نشده است بسیار جالب توجه بوده و دلیلی بر ایجاد شکاف بین آمریکا وانگلیس است.

در حال حاضر سه نفر از منتقدین سرسخت سیاستهای بلر در پستهای کلیدی تحت حکومت براون نشسته اند.

دیوید میلی باند به عنوان وزیر امور خارجه، مارک مالوچ براون به عنوان معاونش و دویگلاس الکساندر به عنوان وزیر کمک به کشورهای در حال توسعه که هر سه از منتقدین سرسخت سیاستهای خارجی بلر می باشند.

از نظر این تحلیلگر سنگ بنای سیاستهای خارجی براون تغییر و دگرگونی در سیاستهای خارجی انگلستان به خصوص در ارتباط با آمریکاست و اگر چه براون لفظا چنین سیاستی را ابراز نکرده، اما عملا سیاست ایجاد شکاف با واشنگتن را نشان داده است.

از جمله تصمیم به کاهش نیروهای انگلیسی در عراق تا 1500 نفر در تابستان و جرّ و بحث‌هایی که در مورد دخالت انگلیس درمسئله افغانستان در لندن شکل گرفته است.

از نظر این تحلیلگر همه اینها برای واشنگتن به مفهوم کمتر حساب باز کردن روی حکومت براون و بیشتر حساب کردن روی حکومت سارکوزی است.

کد خبر 26721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز