مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در رویشگاه‌های طبیعی می‌گوید حدود ۲۰هکتار از جنگل‌های استان البرز در بخش آسارا نزدیک «ری زمین» براثر آتش‌سوزی نابود شده است.

آتش سوزی جنگل

حسين محمدي ضمن اعلام اين خبر به ايرنا گفته است كه منطقه آتش گرفته پوشيده از جنگل‌هاي دست كاشت است و حدود 200هكتار مساحت دارد. آنطور كه محمدي مي‌گويد اين منطقه يك منطقه تحقيقاتي است و در اختيار مؤسسه تحقيقات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري قرار دارد و سال‌هاست توسط اين مؤسسه قرق شده است.

مديركل حفاظت محيط‌زيست استان البرز با بيان اينكه درختان اين جنگل دست‌كاشت از نوع اُرس است گفت: بنابر اظهارات شاهدان عيني حوالي ظهر جمعه گذشته افرادي براي تفريح وارد اين منطقه شدند و اقدام به روشن كردن آتش كردند اما به‌دليل وزش باد و خشك بودن منطقه آتش گسترش يافت و اين افراد اقدام به ترك منطقه كردند. محمدي اضافه كرد: در ساعات اوليه وقوع اين آتش‌سوزي محيط‌بانان و جنگل‌بانان در منطقه حاضر شدند و با انجام اقدامات اوليه اطفاي حريق، مانع توسعه اين آتش‌سوزي شدند.

وي گفت: به‌علت شيب زياد منطقه آتش‌سوزي و صعب‌العبور بودن آن، سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر يك فروند بالگرد امدادي را به‌منظور اطفاي حريق به منطقه اعزام كرده است و عمليات اطفاي حريق ادامه دارد. به گفته محمدي در ساعات اوليه وقوع اين آتش‌سوزي خط آتش 2 تا3 كيلومتر بوده كه بيش از 90درصد آن كنترل و مهار شده و تنها بخشي از منطقه همچنان در آتش مي‌سوزد كه شامل بخش جنگلي نيست بلكه در ارتفاعات كه داراي پوشش مرتعي و خشك است همچنان شاهد آتش‌سوزي هستيم.

کد خبر 267040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha