دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر سابق بنگلادش روز دوشنبه 16 ژوئیه دستگیر و تحت حظانت پلیس این کشور قرار گرفت.

به گزارش الجزیره، شیخ حسینه به اتهام اخاذی از یک شرکت بازرگانی تا پیش از موعد محاکمه خود در دادگاهی که به منظور رسیدگی به این اتهام تشکیل می‌شود در زندان به‌سر خواهد برد.

عبدالمتین خاسرو وکیل مدافع حسینه ضمن اعلام آنکه پرداخت وثیقه برای آزادی موقت حسینه مورد پذیرش قرار نگرفته است، گفت: موکل من متهم به اخاذی 441 هزار دلاری از یکی از شرکت‌های بازرگانی در ازای صدور مجوز ساخت یک نیروگاه در زمان نخست وزیری‌اش است.

شیخ حسینه اما اتهامات علیه خود را رد کرده و اعلام کرده است که این اتهامات به منظور جلوگیری از حضور وی در انتخابات آتنی بنگلادش علیه وی ایراد شده‌اند.

شیخ حسینه - نخست وزیر سابق بنگالادش

پس از انتشار خبر دستگیری شیخ حسینه ، تلویزیون بنگلادش تصاویری را از خانه وی که در محاصره تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس قرار داشت، پخش کرد.

از سویی دیگر خالده ضیاء از رقبای سیاسی شیخ حسینه که خود نیز زمانی مقام ریاست جمهوری این کشور را عهده دار بوده است به اتهام فرار از پرداخت مالیات به دستور دولت نظامی بنگلادش در دادگاه حضور خواهد یافت.

وکیل خالده ضیاء گفت: دادگاه شهر داکا با صدور حکمی موکل من و ده نفر دیگر را به اتهام فرار از پرداخت مالیات به دادگاه احضار کرده است. او افزود: موکل من متهم است که مالیات شرکت خود را نپرداخته است.

وکیل خالده ضیاء گفت:ضیاء که طی سال‌های 1991 تا 1996 و 2001 تا 2006 ریاست جمهوری بنگلادش را عهده دار بوده است باید در روز 26 اوت در دادگاه حضور یابد.

گفته می‌شود اقدامات در دستگیری و احضار مقامات سابق بنگلادش به دادگاه در راستای طرح دولت نظامی این کشور جهت مبارزه با فساد مالی انجام می‌گیرد.

کد خبر 26672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز