جمعه ۲۲ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری بنگلادش انتخابات این کشور را که قرار بود اواخر ماه جاری برگزار شود به تاخیر انداخت.

این در حالی است که ایاج‌الدین احمد در برابر مخالفت‌های گسترده داخلی و همچنین فشارهای بین‌المللی، از سمت خود به عنوان رییس جمهوری دولت موقت بنگلادش کناره‌گیری کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس از داکا، وی ضمن اعلام خبر تعویق انتخابات که برای ‪ ۲۲‬ژانویه برنامه‌ریزی شده بود گفت به منظور تضمین بیشتر برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه برگزاری این انتخابات به زمان بعدی موکول شده است. وی تاریخ جدیدی برای این انتخابات اعلام نکرده است.

کناره‌گیری ایاج الدین احمد از سمت ریاست جمهوری ساعاتی پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده در بنگلادش به منظور جلوگیری از تشدید خشونت‌های سیاسی در این کشور عنوان شده است. [سابقه موضوع]

پانزده حزب مخالف دولت به رهبری حزب "عوامی لیگ" به رهبری "شیخ حسینه ماجد" اعتصابات و تظاهرات خیابانی علیه دولت را هدایت می‌کنند.

حزب چپ گرای عوامی لیگ و متحدانش دولت را متهم می‌کنند که در امر ترتیب مقدمات برگزاری انتخابات تقلب می‌کند.

مخالفان می‌گویند، دولت به فهرست افراد ثبت نام‌کننده برای انتخابات، ‪ ۱۴‬میلیون نام جعلی به نفع حزب حاکم تحت عنوان "حزب ملی بنگلادش" افزوده است.

"خالده ضیاء" رهبر حزب حاکم ، اکتبر ‪ ۲۰۰۶‬از مقام نخست وزیری بنگلادش استعفا کرد و ریاست دولت را به دولت موقت "ایاج‌الدین احمد" واگذار کرد.

دولت موقت مامور برگزاری انتخابات در اواخر ماه ژانویه و شفاف عمل کردن دراین امر مهم سیاسی شده بود.

ناارامیهای بنگلادش از ماه اکتبر تاکنون ‪ ۳۵‬کشته و هزاران مجروح برجای گذاشته است.

دولت ‪ ۶۰‬هزار مامور پلیس را برای برخورد با خشونت‌های احتمالی سازماندهی کرده است.

کد خبر 13096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز