همشهری آنلاین: محمدجواد آسمان، علی سلیمانی و قاسم صرافان سه تن از شاعران جوان آیینی روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر و نیز اول مردادماه درحوزه هنری و در جمع نمازگزاران به شعرخوانی خواهند پرداخت.

قدس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از حوزه هنری، دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری به مناسبت ماه مبارك رمضان و هفته قدس برنامه های متنوعی را تدارك دیده است كه در روزهای 30، 31 تیرماه و نیز اول مردادماه كه مصادف با 23، 24 و 25 ماه مبارك رمضان است، سه تن از شعرای جوان آیینی و برگزیده مسابقه ادبی "قدس ما را آزاد خواهد كرد" در مسجد آیت الله خامنه ای حوزه هنری با حضور جمعی از نمازگزاران به شعرخوانی خواهند پرداخت.

روز دوشنبه 30 تیرماه قاسم صرافان، سه شنبه 31 تیرماه محمدجواد آسمان و چهارشنبه اول مردادماه علی سلیمانی شعرخوانی خواهند داشت.

قاسم صرافان متولد 1355 در شهر آبادان است. وی تا چهار سالگی یعنی شروع جنگ آنجا زندگی كرد؛ ولی از آن سال به بعد به شهر پدری یعنی كازرون مهاجرت نمود.

صرافان تحصیلاتش را در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد در رشته مهندسی كامپیوتر در دانشگاه اصفهان گذراند. وی هم اكنون عضو هیئت علمی دانشگاه و در تهران ساكن است.

قاسم صرافان شاعر آیینی توانایی است كه دو مجموعه شعرش در جایزه كتاب فصل سیزدهم و بیستم برگزیده شده است.

مجموعه "از آهو تا كبوتر" او در جشنواره گام اول بین 700 كتاب شعر برنده جایزه شده است.

این هنرمند جوان در جشنواره های مختلف ادبی همچون "قدس ما را آزاد خواهد كرد" به عنوان شاعر برگزیده مطرح بوده است.

علی سلیمانی متولد 1370 در شهرستان صحنه از توابع استان كرمانشاه است.

وی از 14 سالگی وارد دنیای شعر شد و در 16 سالگی در همدان سكونت گزید. او در حال حاضر دانشجوی رشته حسابرسی از دانشگاه بوعلی همدان است.

از آثاری كه وی تاكنون منتشر كرده می‌توان به "كوچ پرواز" اشاره كرد كه در سال 87 برگزیده شعر فجر بوده و موفق به دریافت جایزه كتاب سال دانشجویی و جهاد نیز شده است.

از كتاب های دیگر سلیمانی می‌توان از "السلام علیك یا باران" نام برد.

وی سه كتاب دیگر در دست چاپ دارد به نام های: پری سارا، شبگردی های مولانا و باد موافق.

سلیمانی تاكنون در بیش از 100 جشنواره ملی و بین المللی حائز رتبه شده است كه از جمله آنها می‌توان به انتخابش به عنوان جوان برتر ایرانی در سال 89، كسب رتبه و جایزه برتر در فصل كتاب، جایزه كتاب دانشجویی دوره شانزدهم و هفدهم و ... اشاره كرد.

محمدجواد آسمان متولد 1361 در شهر اصفهان است. وی تحصیلات خود را در مقطع كارشناسی، در رشته فلسفه و در مقطع كارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی گذرانده است.

از آثار وی می‌توان به مجموعه شعر "طلسم" از انتشارات سوره مهر، "لیالی مجنون" از انتشارات تكا و "خواب گردی ها" از انتشارات فصل پنجم اشاره كرد.

همچنین این هنرمند جوان در جشنواره های مختلف ادبی همچون "قدس ما را آزاد خواهد كرد" و "امواج بیداری" به عنوان شاعر برگزیده انتخاب شده است.

کد خبر 266351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha