همشهری آنلاین: "آرتورو" خرس قطبی که ۲۹ سال دارد، مرتب در امتداد دیوارهای قفس راه می‌رود و رفتارهایی از خود نشان می‌دهد که بسیاری آن را نشانه افسردگی این حیوان می‌دانند.

به گزارش ایرنا، ده‌ها هزار نفر با امضای توماری از مسئولان باغ وحش مندوزا آرژانتین خواسته‌اند آرتورو را که بسیاری او را "غمگین‌ترین حیوان جهان" می‌نامند، هرچه زودتر به کانادا منتقل کنند.

نزدیک به 200 هزار نفر با امضای این تومار اینترنتی نسبت به افسردگی آرتورو ابراز نگرانی کرده‌اند.

برگزارکنندگان این کمپین می‌گویند، آرتورو اکنون در یک محوطه بتونی نگه‌داری می‌شود؛ در شرایط آب و هوایی که گاه تا 38 درجه سانتی‌گراد نیز گرم می‌شود.

آن‌ها با انتشار تصاویری از این خرس قطبی می‌گویند، از چهره و رفتار این حیوان نمایان است که آرتورو افسرده و غمگین است.

رئیس باغ وحش مندوزا گفته است با توجه به سن و سال آرتورو، نقل و انتقال او ممکن است برای سلامتی‌اش خطرناک باشد اما با وجود این، چند چهره برجسته حمایت‌کننده از انتقال آرتورو به کانادا، همچنان بر خواسته خود اصرار می‌ورزند.

هم‌زمان گروه‌های مدافع حقوق حیوانات نیز نسبت به سلامتی آرتورو اظهار نگرانی کرده‌اند.

این خرس قطبی، هم قفس و تنها مونس خود پولوسا، را حدود سه سال پیش از دست داد و از آن زمان تنها زندگی می‌کند.

امضاکنندگان این تومار از کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین خواسته‌اند که دستور دهد آرتورو به باغ وحش آسینی بویین در استان وینیپگ کانادا منتقل شود.

این باغ وحش در وینیپگ کانادا که به تازگی مرکز بین‌المللی حفاظت از خرس‌های قطبی را راه‌اندازی کرده، برای پذیرش آرتورو اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 266314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha