جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) سراسر ایران اسلامی به ویژه شهرهای مقدس مشهد الرضا و قم سوگوار و عزادارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حرم ملائک نشین رضوی سیاهپوش و مملو از حضور بی‌شمار زائران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شده است که نه فقط از ایران اسلامی بلکه از همه بلاد به این صحن و سرا مشرف شده‌اند تا در جوار مضجع ملکوتی امام با کرامت حضرت ثامن الحجج (ع) در مراسم پر فیض احیا شب‌های قدر و همچنین مراسم عزاداری شهادت همای رحمت، اسوه عدالت ، حضرت علی ابن ابیطالب (ع) حضور یابند.

به همین مناسبت امشب در شب شهادت ابوالحسنین(ع) و همچنین یکی دیگر از شبهای پر فضیلت قدر ویژه برنامه هایی با حضور گسترده زائران در حرم رضوی برگزار می شود .

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستانقدس رضوی گفت: این ویژه برنامه از ساعت 21 در رواق هاو صحن‌های حرم مطهر ثامن الحجج(ع) با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر آغاز می شود و تا ساعت یک بامداد ادامه می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی افزود: مرثیه سرایی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه های امشب در حرم مطهر رضوی است.

او گفت : حجت اسلام و المسلمین دکتر رفیعی سخنران امشب حرم رضوی است که مراسم ویژه احیا را نیز برگزار می کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: پخش زنده مراسم شب‌های قدر از تلویزیون رضوی به آدرس اینترنتی رضوی‌ تی وی امکان پذیر است ، همچنین مراسم شب‌های قدر بطور زنده نیز از شبکه‌های مختلف درون مرزی و برون مرزی سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

وی گفت: امشب همچنین مراسم ویژه احیای شب قدر و عزاداری در رواق‌های دارالمرحمه، دارالرحمه و غدیر برای زائران عرب، اردو و آذری زبان، برگزار خواهد شد.

مراسم شب شهادت حضرت علی(ع) و آیین احیا دومین شب قدر در مشهدالرضا امشب در حسینیه ها ، تکایا، بوستان ها نمایشگاه بین المللی مشهد و همچنین منازل برپاست. مدیر اطلاع رسانی حرم مطهرحضرت معصومه (س) گفت :برنامه امشب با قرائت قرآن از ساعت21 و 45 دقیقه آغاز می‌شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود : این ویژه برنامه بامراسم قرآن به سر گرفتن و قرائت دعای جوشن کبیر حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تا ساعت سه بامداد ادامه خواهد داشت.

وی برگزاری مراسم عزاداری شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی (ع) را از دیگر برنامه امشب در حرم مطهر بیان کرد.نظیر این مراسم در سایر مناطق کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 266204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha