همشهری آنلاین: ناشران و کتاب فروشان در نامه به رئیس جمهوری خواهان اجرای بدون تفسیر قانون از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی شدند.

کتاب

به گزارش ایرنا، متن نامه ناشران و کتاب فروشان به رئیس جمهوری به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

به استحضار می‌رساند: معافیت مالیاتی ناشران و کتاب فروشان که طی ماده واحده‌ای در اردیبهشت ماه سال 1380 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید برخلاف نظر برخی از مسئولان بلند پایه دولت شما، یک امتیاز به ناشران وکتاب فروشان نبوده است، بلکه پاسخی در خور به تلاش آگاهانه و توأم با ایثار این صنوف فرهنگی بود.

در تولید و عرضه کتاب به عنوان تنها کالایی در کشور ما که قابلیت تطبیق با تورم را نداشته و هرساله در انتهای دوره مالی، به میزان تورم آن سال، از قدرت خرید معادل ریالی موجودی آن- کتاب‌ها - در انبارها و قفسه‌های فروشگاه ناشران و کتاب‌فروشان کاسته می‌شود. به دیگر بیان هر ساله از میزان سرمایه ما کم می‌شود و- لابد- بابت این نقصان با پرداخت مالیات مجازات هم باید بشویم!

در چند سال اخیر مسئولان محترم سازمان امورمالیاتی بدون توجه به رکود بی‌سابقه موجود، واقعیات اقتصاد نشر و فروش کتاب در کشور ما، که بخشی از آن در بالا بیان شد و نیز سرانه مطالعه‌ای که حضرتعالی بهتر از هرکسی از میزان آن با خبریم، سرسختانه به صدور برگه‌های تشخیص آنچنانی پرداخته و هیچ استدلالی را در مقابل عملی که گشاده دستانه به آن می‌پردازند نمی‌پذیرند. رفتاری که پیش‌بینی می‌شود ادامه آن ضربات مهلکی بر پیکر نحیف فرهنگ مکتوب کشور وارد کنند.

تقاضای ما، امضاکنندگان ذیل این یاداشت، ازجنابعالی که خود اهل قلم هستید و بی‌شک بهره‌ها از کتاب برده‌اید، نگهداشتن حرمت کتاب و خادمان آن است که می‌تواند با دستور عاجل و سریع شما به وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای بدون تفسیر و حاشیه این ماده واحده تجلی یادبد تا این معافیت- شاید- وسیله‌ای شود جهت: کند کردن جریان سریع خروج سرمایه و به احتمال، جذب سرمایه‌های تازه به این بخش فرهنگی.

کد خبر 266115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha