همشهری آنلاین: جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه، حتی فیلمسازان اسرائیلی و مدعوین جشنواره سینمایی اورشلیم را به اعتراض واداشته است، آنچنان‌که تعداد زیادی از مدعوین این جشنواره از جمله «اولریش زایدل»، کارگردان اتریشی و «اسپایک جونز»، کارگردان آمریکایی طی بیانیه‌های جداگانه‌ای سفر خود به فلسطین اشغالی را لغو کرده‌اند.

جنگ

به گزارش فارس، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و مردم مظلوم فلسطین نه تنها جهان اسلام را داغدار کرده بلکه اعتراض غربی‌ها را نیز برانگیخته است.

در حالی‌که در این شرایط جشنواره بین‌المللی اورشلیم در بیت‌المقدس در حال برگزاری است، تعداد زیادی از سینماگران نسبت به برگزاری این جشنواره در چنین شرایطی معترضند.

روز گذشته عده‌ای از فیلمسازان اسرائیلی در یک نشست خبری ضمن آنکه از دولت اسرائیل خواستند که هر چه زودتر به این جنگ بیهوده و ظالمانه خاتمه دهد با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی کرده و اذعان داشتند که در چنین شرایطی که کودکان و زنان و مردان بی‌گناه و بی‌دفاع به خاک و خون کشیده می‌شوند، نمی‌توانند به راحتی بنشینند و درباره آثارشان به گفت و گو بنشینند.

در بخشی از این بیانیه‌ که به امضاء این فیلمسازان رسیده آمده است: کودکان غزه نه آژیر خطر دارند و نه پناهگاه امن، ما فیلمسازان اسرائیلی، دوربین‌هایمان را به سمت قربانیان بی‌گناه غزه هدایت می‌کنیم و درد و رنج آن را به تصویر خواهیم کشید.

در همین راستا «اسپایک جونز»، فیلمساز و تهیه‌کننده سرشناس سینمای آمریکا که قرار بود در جشنواره اورشلیم حضور یابد و 16 جولای یک کارگاه آموزشی برگزار کند، نیز سفر خود را لغو کرده و طی بیانیه‌ای عنوان کرده است: فیلمسازان و علاقمندان عزیز، از اینکه نمی‌توانم با شما باشم عذر می‌خواهم، با توجه به آنچه که اخیرا در حال رخ دادن است، احساس کردم که اکنون برای اینکه بخواهم در این جشنواره حضور یابم و درباره فیلم‌ و فیلمسازی صحبت کنم، زمان مناسبی نباشد.

امیدوارم این مسئله را درک کنید، دوباره در زمان مناسب بازخواهم گشت و با شما درباره فیلم و سینما صحبت خواهیم کرد.

اکنون با شما و هر آنکه از اتفاقات اخیر رنجیده خاطر است، احساس همدردی می‌کنم و قلبم می‌تپد.

در این میان همچنین تعداد دیگری از میهمانان صاحب نام جشنواره اورشلیم از جمله «اولریش زایدل»، کارگردان اتریشی خالق سه‌گانه «بهشت» (عشق، ایمان، امید) نیز در حرکتی اعتراض‌آمیز سفر خود به فلسطین اشغالی را لغو کرد‌ه‌اند.

جشنواره فیلم اورشلیم در واکنش به این اعتراض‌ها اعلام کرده که تمامی سانس‌های نمایش در فضای کاملا بسته برگزار خواهد شد.

کد خبر 266076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha