همشهری آنلاین: یک استاد حوزه و دانشگاه مقابله با بدحجابی را موجب حفظ سلامت اجتماعی جامعه خواند و گفت: جنگ نرم مقابله با دشمن، مانع از ورود غیر فیزیکی دشمنان در جامعه است.

عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، در همایش عفاف و حجاب بستان آباد با بیان اینکه که فلسفه حجاب، صیانت از ارزش انسانی اشرف مخلوقات است، گفت: اگر انسان از ارزش والای خود صیانت نکند جامعه به سمت آلودگی سوق می‌یابد.

وی هدف خلقت را رسیدن به کمال عنوان و اظهار کرد: رسیدن به کمال فلسفه اصلی جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با ابزاری چون ماهواره بی حجابی را ترویج می‌کنند تا با این آسیب اجتماعی ‌بتوانند روزنه‌ای را در جوامع ایجاد کنند، افزود: آنها با استفاده از این روزنه نفوذ بسیار زیادی را در جامعه ما به دست می‌آورند.

نظری به حضور پررنگ زنان ایران در صحنه‌های مختلف مبارزه با دشمن اشاره کرد و یادآور شد: زنان با روشنگری در خصوص حجاب و عفاف باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند تا کشور از این هجمه فرهنگی نیز مصون باشد.

وی با اشاره به اینکه همه آداب، اوامر و نواهی در دستورات دینی از سوی خداوند متعال و اولیا الهی آورده شده، به منظور حفظ گوهر وجودی انسان از بدی‌ها و نیز رسیدن وی به کمالات انسانی است، تاکید کرد: در واقع اگر افرادی به واسطه رعایت نکردن حجاب و عفاف، ارزش وجودی خود را حفظ نکنند شیطان وارد وجود آنها شده و اعمالشان تابع خواست شیطان می‌شود.

وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در این زمینه خاطرنشان کرد: امروز نهادهایی چون سپاه و بسیج که در خط دفاع از نظام و ولایت حرکت می‌کنند، ماموریت بیشتر و مسئولیت سنگین‌تری در حفظ و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف دارند.

کد خبر 266022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha