همشهری آنلاین: در دعای روز دوم ماه رمضان سه حاجت از خدا می‌طلبیم و می‌خوانیم "خداوندا! در این ماه مرا به سوی خوشنودی خویش نزدیک کن و مرا از خشم و انتقامت دور گردان و در این ماه به قرائت آیات قرآن موفقم گردان؛ به رحمت خود، ای مهربان‌ترین مهربانان!.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم گفت: در روز دوم ماه مبارک رمضان، با خداوند خود این چنین سخن می‎گوییم که «‎اللّهُمَّ قَرِّبْنی فیهِ اِلی مَرْضاتِکَ وَ جَنِّبْنی فیهِ مَنْ سَخَطِکَ و نَقْماتِکَ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِقِراءَةِ آیات بِرحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمین.

این استاد حوزه در شرح این دعا گفت: در دعای روز دوم ماه رمضان، سه چیز از خداوند می‌طلبیم: نخست رضایت و خشنودی الهی، دوم دوری از خشم و غضب خداوندی و سوم توفیق قرائت آیات قرآن کریم.

عباسی خراسانی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، انسان باید اعمال خویش را صحیح انجام دهد، بخصوص روزه؛ اعمالی صحیح هستند که با شرایط صحت انجام شوند و شرایط صحت او را به شرط قبولی می‌رسانند.

وی گفت: انسان روزه‌دار در این روز خواسته‌اش توفیق است و چون ماه رمضان، ماه بهار قرآن است، بهترین کارها قرائت آیات قرآن است و انسان توفیق قرائت قرآن را می‌طلبد.

مولف الهی‌نامه تصریح کرد: خداوند در قرآن می‎فرماید که فَاقْرَؤُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ (سوره مزمل آیه 20) هر چه می‌توانید قرآن تلاوت کنید و انسان روزه‌دار هرچه بیش‌تر قرآن بخواند بهتر است؛ امام رضا (ع) هر سه روز یک ختم قرآن داشتند؛ خواندن قرآن بخصوص در سحر زنگار از دل می‌زداید و قلب را صفا می‌دهد.

وی در تشریح بِرحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمین گفت: انسان ابتدا رضایت الهی را می‌طلبد که مقتضی است و دوم رفع مانع را خواسته که سخط الهی است و سوم نیز از خدا توفیق قرائت قرآن می‌خواهد و همه این‌ها با توجه به رحمت خاص خداوند است.

کد خبر 264387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha