سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای از طرز کار هیأت رئیسه درباره نحوه اعلام وصول سؤالات نمایندگان از وزرا و طرح استیضاح وزرا به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند.

100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای از طرز کار هیأت رئیسه مجلس در نحوه اعلام وصول سوالات نمایندگان از وزرا و طرح‌های استیضاح وزرا به کمیسیون‌های اصل 90 و آیین‌نامه داخلی شکایت کردند.

متن کامل نامه شکایت نمايندگان از هيات رئيسه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم کمیسیون اصل 90 به استناد اصل 90 قانون اساسی و ریاست محترم کمیسیون آیین‌نامه داخلی به استناد ماده 26

با سلام

احتراما با توجه به عملکرد سلیقه‌ای و برخلاف صریح قانون اساسی درباره رسیدگی کمیسیون آیین‌نامه و اصل 90 به طرز کار هیأت رئیسه مجلس، امضاکنندگان ذیل درخواست رسیدگی خود از عملکرد هیأت رئیسه در خصوص نحوه اعلام وصول سوالات و استیضاح‌ها را که صراحتا برخلاف آیین‌نامه و قانون اساسی است، اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس، حمید رسایی نماینده تهران در جلسه علنی امروز خانه ملت در تذکر آیین‌نامه‌ای نسبت به عدم اعلام وصول سوالش از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی توسط هیات رئیسه مجلس و سلیقه‌ای عمل کردن این هیأت در نحوه اعلام وصول سوالات به شدت انتقاد کرد و گفت: در کجای آیین‌نامه داخلی چنین اختیاری به هیأت رئیسه مجلس داده شده که سوالات نمایندگان از وزرا به صورت سلیقه‌ای در صحن علنی خانه ملت اعلام وصول شود؟!.

کد خبر 265985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha