سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره فیلم مقاومت، پیش از این با عنوان جشنواره "فیلم دفاع مقدس" نامیده می‌شد.

پوستر جشنواره سینمایی

آن چنان كه دست اندر كاران جشنواره اظهار داشته اند؛ بی تردید هشت سال حماسه پرافتخار، عزت بخش و غرور آفرین ملت غیور ایران و جان فشانی های فرزندان این مرز و بوم موجب شد تا با صیانت از دست آوردهای این عزیزان و حفظ و گسترش فرهنگ مقاومت و ارزش های آن و استفاده از زبان سینما به عنوان ابزاری کارا در دست هنرمندان متعهد، از سالیانی یاد شود که سراسر ایثار، نور و خاطره است.

اين جشنواره در آخرين دوره برگزاري خود، به منظور «تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس» و «نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان»، «تحریم اقتصادی»، «دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی»، «تروریسم» و «صهیونیسم بین‌الملل» در قالب بخش‌های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران و نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی دیگر طراحی و پی‌ریزی و انجام شد.

همچنين درسال 1389 در تهران و هشت استان خوزستان، کرمان، خراسان شمالی، کرمانشاه، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان و هفت کشور لبنان، سوریه، ترکیه، فنلاند، تاجیکستان، افغانستان و کره شمالی و در بخش های مختلفي مانند سینمای ایران، سینمای بین الملل، مسابقه بزرگ فیلمنامه نویسی (قلم طلایی)، نگاه نو: مسابقه فیلم های 313 ثانیه ای، مواد تبلیغی و تصویر انقلاب: برگزیده آثار سینمایی سی سال گذشته با موضوع انقلاب اسلامی برگزار شده است.

همچنين جشنواره فيلم مقاومت بخش جنبي داشته كه با عناويني چون: بربال سیمرغ، فانوس خیال، پرتو حضور ملی، مراسم تجليل و نشست های تخصصی همراه بوده است.

علاوه بر اين روند برپايي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت طي سال هاي گذشته چنين رقم خورده است:

*در سال 1381 همزمان با محکومیت عراق از طرف سازمان ملل به عنوان آغازگر جنگ دربخش های مسابقه فیلم های بلند سینمایی، نیمه بلند، مستند، اقلام تبلیغی و نقد مقالات سینمایی در مشهد مقدس برگزار شد.

*در سال 1379 دربخش های مسابقه فیلم های بلند سینمایی، کوتاه، برنامه تلویزیونی، نقد مقالات سینمایی، اقلام تبلیغی، بخش جنبی و بزرگداشت چهل شاهد در تهران برگزار شد.

*درسال 1377 نيز در دو بخش فیلم های بلند سینمایی، کوتاه و مروری بر آثار برتر سینمای جنگ ایران و جهان در استان همدان برگزار شد.

*درسال 1375 در چهار بخش مسابقه فیلم های بلند سینمایی، کوتاه برنامه های تلویزیونی و مواد تبلیغی در استان فارس برگزار شد.
 
*در سال 1373 با هدف توجه به سینمای دفاع مقدس و تحسین از سازندگان این آثار به طور همزمان در تهران و خوزستان برگزار شد.

*در سال 1371 همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سه بخش مسابقه فیلم های بلندسینمایی، کوتاه و مواد تبلیغی در استان کرمان برگزار شد.

*در سال 1369 در آستانه هشتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر در دو بخش مسابقه و مرور بر آثار، همزمان در تهران و اهواز برگزار شد.

*در سال 1366 همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در سه بخش مسابقه فیلم های بلندسینمایی، کوتاه و مستند در تهران برگزار شد.

*در سال 1362 و در بحبوحه جنگ تحمیلی و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تهران و اهواز برگزار شد.

کد خبر 265961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha