همشهری آنلاین: دبیر انجمن خودرو سازان ایران گفت: افزایش قیمت خودرو با وجود فرا رسیدن فصل تابستان طبیعی است اما امسال به دلیل سهمیه‌بندی بنزین این جریان درباره خودروهای دوگانه سوز تشدید شده است.

احمد نعمت بخش در مصاحبه با واحدمرکزی خبر افزود: قیمت خودروهای بنزین سوز ‌با سهمیه بندی بنزین تغییر چندانی نکرده است اما خودروهای گاز سوز به علت افزایش میزان تقاضا گران تر شده‌اند و این در حالی است که تولید خودرو در کشور نیز در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.
 
وی گفت:‌ شرکت های خودروساز قیمتی را که کمیته خودرو تعیین کرده است تغییر نداده‌اند و فروش خودرو برای ثبت نام کنندگان بر اساس قیمت مصوب این کمیته در پایان سال 85 صورت می گیرد.

نعمت بخش افزود: ‌شورای اقتصاد مصوبه ای برای شرکت های خودرو ساز دارد که به آنها اجازه می دهد مازاد تعهدات تولید خود را به قیمت روز بازار بفروشند.

وی گفت: از آنجا که قیمت مصوب برای خودروساز و قیمت بازار ممکن است متفاوت باشد در صورتی که خودرو ساز بخواهد برای تحویل فوری قیمت مصوب را اجرا کند این موضوع سبب ایجاد رانت می شود بنابراین خودروهای تحویل فوری به قیمت بازار فروخته می شوند.

کد خبر 26582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز