علی ابراهیمی: اسقاط ۴۵۰ هزار خودروی فرسوده امسال درحالی در دستور کار ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت است که جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در اولویت می‌باشد.

اسقاط خودرو

تردد بيش از 85هزار تاكسي فرسوده درون‌شهري و برون‌شهري در سراسر كشور و سهم قابل توجه اين خودروها در افزايش آلايندگي هوا موجب اجراي سراسري طرح جايگزيني تاكسي‌هاي فرسوده شد. طرحي كه با توجه به تردد حداقل 10هزار تاكسي فرسوده درون‌شهري و برون‌شهري در كلانشهر تهران با ثبت‌نام مالكان تاكسي‌هاي فرسوده مدل83 به پايين از 2‌ماه پيش كليد خورد و از روز گذشته اجراي آن در سراسر كشور آغاز شده است.

براساس اين طرح، مالكان تاكسي‌هاي فرسوده درون‌شهري مدل83 به پايين مي‌توانند با مراجعه به سازمان‌هاي تاكسيراني سراسر كشور و ثبت‌نام از 60هزار فقره وام 200ميليون ريالي بانك صادرات با نرخ سود 15درصد و بازپرداخت 60ماهه استفاده كنند. در اين طرح اولويت با مالكان تاكسي‌هاي فرسوده‌اي خواهد بود كه زودتر ثبت‌نام كنند.

همچنين اين افراد علاوه بر تسهيلات مذكور مي‌توانند از مبلغ 50ميليون ريال كمك بلاعوض گواهي اسقاط و 3ميليون ريال ارزش لاشه خودروي فرسوده استفاده كرده و سمند EF7 را به‌عنوان جايگزين تاكسي‌هاي درون‌شهري و MVM530 را به جاي تاكسي‌هاي جايگزين برون‌شهري دريافت كنند. در مرحله نخست اجراي آزمايشي اين طرح كه از 2‌ماه پيش در تهران آغاز شده 4هزارو 300متقاضي اسقاط و جايگزيني تاكسي‌ فرسوده ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين تعداد 700متقاضي خودرو جايگزين دريافت كرده‌اند و بقيه در فرايند انجام امور بانكي يا دريافت گواهي‌هاي اسقاط قرار دارند.

سرپرست معاونت نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت كشور با بيان اين مطلب به همشهري اعلام كرد، با توجه به‌وجود بيش از 85هزار تاكسي فرسوده درون‌شهري و برون‌شهري در سراسر كشور برنامه افزايش وام اسقاط از رقم 60هزار فقره مورد توافق كنوني به 85هزار فقره در دستور كار قرار گرفته و به‌نظر مي‌رسد تا پايان امسال حداقل 60هزار تاكسي فرسوده در سراسر كشور نوسازي شود.

کد خبر 265779

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha