پسر جوان سال‌ها تلاش کرد تا بتواند ردی از مردی به‌دست آورد که باعث خودکشی خواهرش شده بود و از وی انتقام بگیرد.

متهم

او وقتي از زبان دوستش داستان غم‌انگيز خودكشي دختري را در 16سال قبل شنيد، باورش نمي‌شد كه راوي داستان همان كسي است كه وي همه اين سال‌ها به‌دنبال او مي‌‌گشت.

16سال پيش وقتي مريم در يكي از شهرهاي استان خوزستان خودش را مقابل ماشيني پرت كرد و دست به‌خودكشي زد، برادر كوچكش فقط 9سال داشت. ماجرايي كه باعث شد دختر جوان چنين تصميم هولناكي بگيرد به‌مدتي قبل‌تر از آن برمي‌گشت. زماني كه او با مرد جواني آشنا و يك دل نه صددل عاشق او شد. دختر جوان تصور مي‌كرد مرد روياهايش را پيدا كرده و طوري فريب حرف‌هاي او را خورد كه به راحتي در دامش افتاد و قرباني نقشه‌ شومي شد كه اين مرد در سر داشت.

او زماني فهميد همه حرف‌هاي مرد مورد علاقه‌اش دروغ بوده و وي اصلا قصد ازدواج با او را نداشته كه كار از كار گذشته و ماجراي رابطه پنهاني او با مردي ناشناس در محل پخش شده بود. دختر جوان كه طاقت و تحمل آبروريزي را نداشت، در نهايت تصميم گرفت به زندگي خودش پايان بدهد و اينگونه بود كه با پرت كردن خودش مقابل ماشين، به زندگي‌اش پايان داد.روزي كه مريم خودكشي كرد، كسي باورش نمي‌شد تأثير اين اتفاق روي برادر 9ساله‌اش آنقدر عميق باشد كه او 16سال تمام صبر كند تا بتواند انتقام مرگ خواهرش را بگيرد. در همه اين مدت، داغ مرگ خواهر يك لحظه هم از دل برادر كوچكش بيرون نرفت و او منتظر ماند زماني فرا برسد كه بتواند نقشه‌اي را كه در همه اين سال‌ها در ذهن داشت، عملي كند.

گزارش يك قتل

همين يك هفته پيش بود كه مأموران پليس در جريان درگيري خونين 2مرد در يكي از شهرهاي خوزستان قرار گرفتند. آنها وقتي در محل درگيري حاضر شدند، با جسد غرق خون مردي روبه‌رو شدند كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. مرد پيش از اينكه بتواند سرنخي از عامل جنايت در اختيار پليس قرار دهد، جانش را از دست داده بود. هيچ‌كس شاهد درگيري نبود و سرنخي كه راز اين جنايت را برملا كند، وجود نداشت.در چنين شرايطي، كارآگاهان به بررسي‌هاي ميداني پرداختند. هويت مقتول شناسايي شد اما وقتي مأموران به سراغ خانواده‌اش رفتند، آنها گفتند كه مقتول با كسي دشمني‌ نداشت و نمي‌دانند عامل جنايت كيست. تحقيق از آشنايان، دوستان و همسايه‌هاي مقتول نيز نتوانست كمكي به پليس كند تا اينكه در ادامه سرنخ مهمي در اختيار تيم تحقيق قرار گرفت.

دوربين‌هاي مداربسته

كارآگاهان متوجه شدند در محلي كه جنايت رخ داده بود، مغازه‌اي وجود دارد كه مجهز به دوربين مداربسته است. مأموران به بازبيني فيلم‌هاي ضبط‌شده در دوربين مداربسته پرداختند و تصاويري از لحظه جنايت به‌دست آوردند. اين تصاوير مقتول را نشان مي‌داد كه هنگام رفتن به محل كارش ناگهان مورد حمله پسر جواني قرار گرفت و با ضربات چاقوي او به قتل رسيد. مأموران با در اختيار داشتن تصوير قاتل، راهي محل جنايت شدند و به پرس و جو از ساكنان محل پرداختند تا اينكه سرانجام يكي از آنها قاتل را شناخت. وقتي هويت عامل جنايت فاش شد، مأموران راهي محل زندگي وي شدند و او را 72ساعت بعد از قتل دستگير كردند.

كينه 16ساله

پسر جوان در بازجويي‌ها به جنايت اعتراف كرد و گفت: 16سال پيش، درحالي‌كه فقط 9سال داشتم خواهرم خودكشي كرد. او را خيلي دوست داشتم و فقط شنيدم كه خواهرم به‌خاطر جلوگيري از ريختن آبروي خانواده‌مان به زندگي‌اش پايان داده است. از آن موقع در فكر اين بودم كه عامل خودكشي خواهرم را پيدا كنم و از او انتقام بگيرم. سال‌ها گذشت تا اينكه مدتي قبل براي ترك اعتيادم به كلاس‌هاي انجمن معتادان گمنام رفتم. در آنجا با فرخ(مقتول) آشنا شدم.

با هم دوست شديم و او چند روز پيش داستاني را برايم تعريف كرد كه مرا به‌هم ريخت. فرخ گفت كه 16سال قبل با دختري به نام مريم دوست شده و او را فريب داده اما وقتي به قولش براي ازدواج با او عمل نكرده، دختر جوان براي جلوگيري از آبروريزي خودش را جلوي ماشين پرت و خودكشي كرده است. با شنيدن اين جملات، همه اتفاقي كه 16سال قبل رخ داده بود در ذهنم زنده شد.

مطمئن شدم كه فرخ همان كسي است كه در همه اين سال‌ها دنبالش مي‌گشتم. همان مردي كه باعث شده بود خواهرم خودكشي كند. همان موقع نقشه قتلش را كشيدم. مي‌دانستم كه او صبح‌ها از خانه خارج مي‌شود تا به محل كارش برود. روز حادثه در مسير عبورش كمين كردم و به محض ديدنش، به او حمله كرده و با ضربات چاقو وي را به قتل رساندم. سپس از محل گريختم و باورم نمي‌شد به اين راحتي دستگير شوم.

سرهنگ خواجوي، رئيس پليس آگاهي استان خوزستان با بيان اين خبر به همشهري گفت: پس از اعترافات عامل جنايت، براي او قرار قانوني صادر شد و تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 265774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha