مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

هنوز ساعتی به افطار مانده است اما تعداد جمعیت نیز مدام در حال افزایش است.

ماه رمضان شهر

جمعيت بسياري با خانواده خود به سمت برج ميلاد در حركتند تا بتوانند از ويژه‌برنامه‌هاي‌ماه مبارك رمضان اين مجموعه استفاده كنند. رمضان كه از راه مي‌رسد حال و هواي شهر هم عوض مي‌شود. معنويت و نشاط حاكم در شهر موجب مي‌شود تا شهروندان اشتياق بيشتري براي حضور در برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي اين‌ماه مبارك داشته باشند.

حالا كه‌ماه رمضان به نيمه خود رسيده است مي‌توان نگاهي داشت به برنامه‌هاي اجرا شده در گوشه و كنار اين شهر بزرگ. شهرداري تهران به‌عنوان متولي اصلي فعاليت‌هاي شهري و با توجه به رويكرد اجتماعي خود كه در چند سال اخير مورد توجه بوده است هر سال ويژه‌ برنامه‌هايي را به مناسبت‌ماه رمضان تدارك ديده و اجرايي كرده است. رمضان امسال نيز شهرداري تهران برنامه‌هاي خود را با رويكرد گردشگري تهيه و تنظيم كرده است. البته تمام مناطق تهران نيز در اجراي برنامه‌هاي رمضاني پايتخت سهيم هستند. اين در حالي است كه غيراز بوستان‌هاي درنظر گرفته شده در مناطق تهران، مراكز و مجموعه‌هاي فرهنگي و تفريحي شهرداري نيز ميزبان برنامه‌هاي مختلف شده‌اند.

اين شب‌ها اگر گذرتان به اطراف برج ميلاد افتاده باشد حتما ترافيك بزرگراه‌هاي اطراف اين مجموعه را ديده‌ايد. برج ميلاد كه به‌عنوان اصلي‌ترين مركز گردشگري و تفريحي تهران شناخته مي‌شود از ابتداي‌ماه مبارك رمضان توانسته است ميزبان حدود 350هزار شهروند روزه‌دار باشد. بخش‌هاي متنوع جشنواره رمضان در اين مجموعه طوري طراحي و اجرايي شده‌اند كه تمام سلائق يك خانواده را پوشش مي‌دهد. برپايي نمايشگاه اقوام و آشنايي با آداب و رسوم عشاير كشور، ايستگاه‌هاي ورزشي كه انواع رشته‌هاي مختلف مانند تيراندازي را به شهروندان ارائه مي‌كنند، مسابقات و قرائت‌هاي قرآني و برپايي جشنواره رمضان با حضور هنرمندان تلويزيوني و سينمايي از بخش‌هاي جذاب اين جشنواره است.

آرش رحماني يكي از شهرونداني كه جمعه شب به همراه خانواده از برنامه‌هاي اين جشنواره در‌ماه مبارك رمضان استفاده كرده به همشهري گفت: غير از ترافيك بزرگراه‌هاي اطراف مجموعه، بابت برگزاري چنين جشنواره‌اي بايد به مسئولان خسته نباشيد گفت. حقيقت اينكه خود من قبل از آمدن به اين مكان حس خوبي نداشتم اما الان كه اين نشاط را مي‌بينم و خانواده‌ام هم خوشحال هستند، من هم احساس رضايت مي‌كنم.‌ برپايي نمايشگاه قرآن كريم در باغ موزه دفاع‌مقدس هم كه امسال براي نخستين بار انجام شده است، به‌دليل فضاي متفاوت باغ‌موزه دفاع‌مقدس توانسته است علاقه‌مندان بسياري را به‌خود جذب كند.

برپايي برنامه شب‌هاي شيدايي به روال سال‌هاي قبل كه امسال نيز همجوار با نمايشگاه قرآن كريم شده است، موجب شده تا شهروندان بسياري از ساعات قبل از افطار تا نيمه‌هاي شب با حضور در باغ موزه دفاع‌مقدس از برنامه‌هاي درنظر گرفته شده استفاده كنند. ميدان امام حسين، درياچه شهداي خليج‌فارس در شمال غرب تهران، بوستان‌هاي لاله، رازي، بهمن، بهاران، فدك، جوانمردان و پليس برخي از اماكني هستند كه اين شب‌ها ميزبان جشنواره رمضان هستند.

غير از برنامه‌هاي يادشده در شب‌هاي جاري كه مصادف با ايام ولادت حضرت امام حسن(ع) است، برنامه‌هاي مولودي خواني نيز در تمام برنامه‌هاي شهرداري تهران اجرا خواهد شد. پيش از اين نيز حجت‌الاسلام امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران درباره برنامه‌هاي نيمه‌ماه مبارك رمضان گفته بود: بيشتر برنامه‌هاي امسال ما با عنوان فصل نيايش است كه از ابتدا تا پايان‌ماه رمضان ادامه دارد. بخشي از اين برنامه‌ها مناسبتي است مثلا به مناسبت ولادت امام حسن(ع)، شهادت امام علي(ع) و ايام احيا، روز قدس، عيد فطر و... بخشي از اين برنامه‌ها نيز موضوعي است كه همه محلات و سازمان‌هاي مرتبط را درگير خواهد كرد.

کد خبر 265677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha