همشهری آنلاین: با موافقت نمایندگان کلیات طرح الحاق جزیره هرمز و آب راه اتصالی آن به جزیره قشم به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم تصویب شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم با کلیات این لایحه با 148 رای موافق، 61 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس ماده واحده این لایحه در صورت تصویب نهایی، جزیره هرمز و آبراه اتصالی آن به جزیره قشم به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم ملحق می‌شود.

در تبصره این لایحه آمده است: هیات وزیران، اعتبار لازم برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز را ظرف سه سال از تاریخ تصویب این قانون در بودجه های سنواتی پیش بینی و به سازمان اداره کننده منطقه تخصیص می‌دهد.

گفتنی است این لایحه به صورت دو شوری تعیین و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

لازم به ذکر است ابوترابی نائب رئیس مجلس در جریان بررسی لایحه یاد شده گفت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با کلیات این لایحه مخالف است.

گفتنی است محمد سعیدی کیا نماینده دولت نیز در جریان بررسی لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم گفت: جزیره هرمز یکی از بخش های جزیره قشم است و با توجه به اینکه قشم تا به حال منطقه آزاد به شمار می رود اما هرمز محروم مانده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که در هرمز کسب و کار با صنایع کوچک و گردشگری رونق بگیرد از این رو امیدواریم با رای شما در جهت آبادانی منطقه و رفع محرومیت مردم هرمز حرکت کنیم.

کد خبر 265326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha