همشهری آنلاین: سران ائتلاف مخالفان سوریه به دنبال تعمیق اختلافات و چند دستگی بین خود، پس از دو روز نشست در استانبول هنوز موفق به انتخاب رییس جدید نشده‌اند.

اختلاف و چند دستگی در اردوگاه معارضان سوری بر سر انتخاب رییس

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری  آناتولی ترکیه، نشست ائتلاف مخالفان سوری برای انتخاب جانشین احمد عاصی الجربا به عنوان رییس این ائتلاف در استانبول روز سه شنبه امروز وارد سومین روز خود شد.

طی دو روز گذشته اختلاف میان اعضای گروه ائتلاف مانع از انتخاب رییس جدید و تقسیم قدرت میان اعضا شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در ادامه نوشت: رقابت اصلی انتخاباتی بین هادی البحره ، سالم المسلط ، ناصر الحریری و موفق النیربیه است.

برخی از رسانه های ترکیه گمانه زنی کرده اند که هادی البحره بیشترین بخت را برای تصدی ریاست دارد.

قرار بود در این نشست سه روزه علاوه بر انتخاب رییس، دبیر کل و اعضای کمیته سیاسی نیز انتخاب شوند و مسایلی همچون راهبرد مخالفان در برابر گروه تروریستی و تکفیری داعش، مسایل مالی، اختلافات داخلی ارتش آزاد سوریه و اختلافات داخلی دولت به اصطلاح موقت احمد طعمه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به نوشته رسانه های ترکیه، طبق اساسنامه داخلی ائتلاف معارضان ، الجربا نمی تواند بار دیگر برای ریاست نامزد شود و ریاض الحجاب نخست وزیر اسبق سوریه و مصطفی صباغ نیز از نامزدی این ائتلاف کناره گرفته و جلسه را ترک کرده اند.

پایگاه خبری صباح ترکیه چندی پیش نوشت :که تشدید اختلافات میان معارضان سوری به ایجاد تناقض دیدگاههای طرفین در مورد ارتش به اصطلاح آزاد سوریه و مشاجره تند میان طرفین منجر شده است.

این پایگاه خبری افزود: اختلافات جدی میان احمد الجربا رییس ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه با احمد طعمه نخست وزیر خود خوانده مخالفان، طرفین را رو در روی یکدیگر قرار داد.

بر اساس این گزارش، طعمه نخست وزیر خود خوانده مخالفان سوریه خواهان انحلال ارتش به اصطلاح آزاد سوریه شد و الجربا رییس ائتلاف مخالفان نیز با محکوم کردن این تصمیم، گفت: چنین تصمیمی خارج از اختیارات طعمه است.

از سوی دیگر ارتش آزاد با رد تصمیم نخست وزیر خود خوانده اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد این ارتش از اختیارات نخست وزیر موقت ائتلاف مخالفان خارج است.

گفته می شود، مخالفان خارج نشین در پی بروز اختلاف ناشی از فسادهای مالی، دچار چند دستگی شده اند.

پیشتر برخی از رسانه ها از بروز اختلاف در درون نیروهای معارض سوری به دلیل چپاول کمک های بین المللی خبر داده بودند.

کد خبر 265258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha