همشهری آنلاین: دکتر خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا (س) در جریان سفر به اوگاندا، نسبت به انعقاد تفاهمنامه‌ همکاری با پروفسور جان ددومبا سسنتامو رئیس دانشگاه ماکارره در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، پروژه‌های دانشگاهی، پژوهش‌های مشترک، به اشتراک‌گذاری اطلاعات و فناوری و ... اقدام کرد.

به گزارش پايگاه رسمي دانشگاه الزهرا (س)، پروفسور جان ددومبا سسنتامو، رئیس دانشگاه ماکارره در آئين امضاي تفاهم‌نامه همكاري ميان دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه ماكارره، گفت: دانشگاه ماکارره، يك دانشگاه دولتي با 93 سال سابقه‌ فعالیت علمی و آکادمیک و داراي شعبه‌هايي در شهرهای مختلف اوگاندا و همچنین کشور کنیا است.

وي افزود: دانشگاه ماكارره در امر پژوهش و اعتبار پژوهشی، دومین دانشگاه و به لحاظ آموزشی نهمین دانشگاه در قاره آفریقاست و 40 هزار دانشجو در آن تحصيل مي‌كنند و مدارک صادره از این دانشگاه در کشورهای مختلف دنیا مورد ارزیابی و پذیرش قرار می‌گیرد.

دکتر خزعلی نيز در اين مراسم با ابراز امیدواري نسبت به سودمند بودن آغاز همکاری‌های علمی برای دو دانشگاه، گفت: در جهان امروز تلاش علمی به تنهایی مفید و با ارزش نیست و فقط زمانی که آنها به رفع یا حل مشکلات و یا کاستی‌های موجود کمک کنند، مفید خواهند بود و بهترین طریقه‌ آن به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه‌ دانشگاهیان با اهداف مشابه و همچنين پرداختن به موضوعات منطقه‌ای از طریق همکاری‌های بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) افزود: دانشگاه ماکارره، دانشگاهی شناخته شده و با سابقه طولانی و استانداردهای بالا است. بسیاری از دانشمندان برجسته و چهره‌های اجتماعی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و اغراق نیست که بگوییم این دانشگاه، تأثیر قابل توجهی در پیشرفت اوگاندا داشته است. دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه ماکارره در بسیاری از اهداف و مأموریت‌ها اشتراک دارند و به همین دلیل است که ما به دنبال امضای تفاهمنامه‌ همکاری علمی و دانشگاهی با دانشگاه ماکارره هستیم.

خزعلی با يادآوري سابقه 50 ساله دانشگاه الزهرا (س) به عنوان دانشگاهي تک جنسیتی و جامع چند رشته‌اي برای دختران اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با بسیاری از اساتید و دانشجویان خود، نقش مهمی در آموزش و پرورش و توانمندسازی زنان جوان در انجام دستاوردهای ملی و بین‌المللی بازی کرده است.

وي تعداد دانشجويان دانشگاه الزهرا (س) را بیش از 10 هزار نفر اعلام كرد و با يادآوري اينكه بیش از 40 درصد از دانشجویان اين دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دكتري مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان كرد: دو سوم از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه زن و یک سوم مابقی مرد هستند.

کد خبر 265019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha