همشهری آنلاین: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: این انجمن با هرگونه افزایش قیمت در کالاها و خدمات به ویژه افزایش قیمت خودرو مخالف است.

انتقاد از افزایش قیمت خودروها، بدون ارتقای کیفیت

سید محمد جعفری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه مصرف کنندگان هزینه بالایی را برای قیمت خودرو می پردازند ، افزود: این افزایش قیمت در حالی است که کیفیت خودروها در سال‌های اخیر ارتقا نیافته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه پلت فرم تعداد قابل توجهی از خودروهایی که تولید می شود مربوط به بیش از سه دهه قبل است که همچنان در شمار بالا تولید و عرضه می شود و به علت انحصاری بودن این بازار، مصرف کنندگان هیچ انتخابی جز خرید خودروهای قدیمی و گاهی از رده خارج شده خودروهای داخلی ندارند.

جعفری افزود: در شرایطی که شورای رقابت به عنوان مسئول تعیین فرمول قیمت خودرو، قیمت این محصول را افزایش داده ، حداقل انتظار این است که با نظارت شدید و سختگیرانه این شورا در روند فعالیت خودروسازها، افزایش تولید و عرضه و در حذف بازار حاشیه ای را شاهد باشیم و هم زمینه دسترسی همه مصرف کنندگان به خودروهای تولیدی با قیمت مصوب فراهم شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: خودروسازان نیز باید در برنامه ای کوتاه مدت ضمن افزایش کیفیت محصولات خود، تولید محصولات قدیمی را متوقف و خودروهای جدید و به روز را جایگزین کنند ، زیرا شأن مصرف کنندگان ایرانی خودروهایی نیست که اکنون تولید می شود.

رئیس شورای رقابت دیروز قیمت جدید خودروهای شرکت‌های ایران خودرو ، سایپا و مدیران خودرو را اعلام کرد.

کد خبر 265007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha