همشهری آنلاین: وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: سال گذشته ۴۰۰ کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز پنجشنبه 12 تير در حاشیه جلسه ارایه راهکارهای عملیاتی برای کنترل عفونت اچ آی وی (ایدز) در جمع خبرنگاران افزود، بر این اساس خبرنگاران هر جا کمپ غیرمجاز ببینند آن را انعکاس و موارد را به ستاد مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند.

وی افزود : باید به مراکز درمانی ترک اعتیاد مجاز در کشور بسرعت مجوز و تسهیلات داد و از نظر مالی به آنها کمک کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: هرجایی که معتادان خیابانی دیده شوند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

به گفته وی، اخیرا یک هزار نفر از معتادانی که در مراکز ماده 16 نگهداری و درمان می شدند، تحویل خانواده ها شدند.

رحمانی فضلی در مورد نتیجه جلسه امروز گفت: وزیر بهداشت عضو اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در دوره جدید برنامه ریزی ها برای مبارزه با مواد مخدر از سوی وزارت بهداشت بسیار فعال بوده و وزارت بهداشت در این زمینه پایه کار است به گونه ای که چندین جلسه با وزیر بهداشت در این زمینه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: امروز غیر از وزیر بهداشت، معاونان مربوط به ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت هم حضور داشتند و به تشریح عملکرد حوزه درمان در مورد مبارزه با مواد مخدر و عملکرد ستاد پرداختند.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه دکتر هاشمی وزیر بهداشت توجه ویژه ای به بیماری ایدز دارد، گفت: از مولفه های مهم در گسترش بیماری ایدز اعتیاد است به همین دلیل کارگروهی تشکیل می شود تا نقاط ضعف و قوت را در این حوزه شناسایی کرده و نتایج آن در قالب تفاهمنامه یا دستورالعملی بعد از گذشت دو هفته ارایه کند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: قرار است با وزارت بهداشت در خصوص این تفاهمنامه به توافق نهایی برسیم تا بتوانیم به ارایه راهکارهای اجرایی از منظر کارشناسان در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت دست یابیم.

کد خبر 264668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha