همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در راس هیات تجاری به قطر سفر کرده است، راهکارهای ایجاد منطقه آزاد مشترک را مورد بررسی قرار خواهد داد.

تجارت گمرک

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، حامل پیام رییس جمهوری کشورمان به امیر قطر است.

ترکان در دیدار با مقامات قطری در خصوص چگونگی رسیدن به نقاط مشترک برای ایجاد یک منطقه آزاد میان دو کشور تبادل نظر خواهند کرد.

معاونین دبیرخانه شورا، استاندار بوشهر، مدیران اتاق بازرگانی تهران و جمعی از مدیران استان بوشهر، ترکان را در این سفر همراهی می کنند.

هفتم اسفندماه 92 در نشست خبری مشترک وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه قطر، طرح ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور مطرح شد.

ظریف در این نشست، از تشکیل کمیته کاری مشترک بین ایران و قطر در حوزه های مختلف همکاری دو کشور خبر داده و گفته بود؛ در دیدار با وزیر خارجه قطر توافق شده که منطقه آزاد مشترک بین ایران و قطر تشکیل شود.

خرداد ماه امسال نیز در سفر گروه سرمایه گذاری قطر به استان بوشهر، بار دیگر این موضوع مطرح شد و سفر ترکان به عنوان مقام ارشد مناطق آزاد کشور به قطر برای رسیدن به یک نقطه مشترک میان دو کشور صورت می‌گیرد.

کد خبر 264499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha