همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گوی تلفنی امیر قطر ضمن تأکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و ناامنی گفت: امیدوارم تروریست‌ها اراده قاطع دولت‌های مسلمان منطقه را در مقابله با تروریسم درک کرده و بدانند که عصر ما عصر آدم‌کشی و تروریسم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در تماس تلفنی امیر قطر با وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان اسلام، تحولات منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران و قطر با همکاری همدیگر می‌توانند در برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش‌های سازنده‌ای داشته باشند.

رییس جمهور با اظهار تأسف از ناامنی‌های موجود در کشورهای منطقه از جمله عراق، اظهار داشت: موضوع و مسأله افراط‌گری و تروریسم معضل بزرگی برای همه کشورهای منطقه است و برای اینکه مردم مسلمان منطقه از این معضل رهایی یابند، باید همه مسلمانان دست به دست هم داده و با هم همکاری کنند.

روحانی تصریح کرد: کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و آرامش از طریق گفت‌وگو، برادری و دوستی باید همدیگر را یاری و کمک کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه گسترش تروریسم در منطقه صرفاً به نفع صهیونیست ها و دشمنان جهان اسلام است، اظهار داشت: آماده‌ایم با همه کشورهای دوست و برادر خود در منطقه برای مبارزه با معضل بی‌ثباتی و ناامنی دست به دست هم داده و صلح و آرامش را به منطقه حساس خود بازگردانیم.

امیر قطر: حوادث تروریستی به نفع دشمنان ما در منطقه است

امیر قطر نیز در تماس تلفنی خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با تأکید بر اشتراک نظر خود با رییس‌ جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسایل و بحران‌های موجود در منطقه‌ گفت: ما تروریسم و آدم‌کشی را محکوم می‌کنیم و باید دست به دست هم داده و تروریسم و آدم‌کشی را به هر دلیلی باشد، از بین ببریم.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی خاطر نشان کرد: همه ما باید در مقابله با تروریسم با یکدیگر همکاری کنیم زیرا بحران فعلی، بسیار خطرناک است و ادامه و گسترش آن به ضرر همه ما در منطقه خواهد بود.

امیر قطر تأکید کرد: دشمنان امت اسلامی هستند که از تروریسم و این بحران‌ها بهره می‌برند. بنابراین ضرورت دارد با یکدیگر همکاری کنیم و برای جلوگیری از گسترش بحران و فتنه در منطقه دست به دست هم دهیم و امروز این مسئولیت همه ما سیاستمداران است.

 

کد خبر 264266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha