سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

لبخند تهران را شاید بتوان یک کار متفاوت فرهنگی ویژه‌ماه شعبان در پایتخت دانست که به واسطه پخش شبانه از شبکه آموزش تلویزیون، آوازه‌اش تا دورترین نقطه‌های ایران هم رسید؛ برنامه‌ای که در یک‌ماه گذشته هر شب مهمان یکی از فرهنگسراهای تهران بود و با حضور شاعران طنزپرداز و چهره‌های آشنای سینما و تلویزیون، گامی در راستای افزایش روحیه نشاط و شادی در میان شهروندان برداشت.

لبخند تهران به سراسر ایران گسترده می‌شود

به گزارش همشهري، شعر طنز، نمايشنامه‌خواني، استندآپ كمدي، نمايش و نقد فيلم‌هاي ماندگار حوزه طنز و البته تقدير از پيشكسوتان و فعالان اين حوزه از بخش‌هاي اصلي لبخند تهران بود كه با اجراي شهرام شكيبا برگزار شد. سيدعلي احمدي رئيس فرهنگسراي رسانه با اشاره به شعار «تهران شهر مهرباني» درباره اهداف برگزاري ويژه‌برنامه لبخند تهران گفت: ما تلاش كرديم با فاصله گرفتن از فضاهاي معمول ذائقه مخاطبان را نسبت به طنز تغيير دهيم.

از فرهنگسراها تا سراسر كشور

درباره ميزان استقبال از لبخند تهران مي‌توان در 2سطح منطقه‌اي و ملي سخن گفت. 5فرهنگسراي بزرگ تهران ميزبان شهروندان تهراني بودند و به گفته احمدي، معمولا هر شب 2تا 3برابر ظرفيت سالن‌ها مخاطب براي تماشاي برنامه از نزديك مي‌آمد. متولي برنامه لبخند تهران درباره دلايل اين استقبال گفت: متأسفانه ما برنامه‌هايي با محور شادي كم داريم و لبخند روي صورت شهروندان كمرنگ شده است. ضمن اينكه شادماني شريف و هدفمند به‌شدت كم است و كمتر به برنامه‌هاي فاخر توجه شده است. رئيس فرهنگسراي رسانه افزود: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در دوره جديد تلاش كرده است با صدا و سيما نوعي هم‌افزايي داشته باشد و با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي هر دو سازمان برنامه‌هايي توليد شود كه هم شادي‌محور باشد، هم طنز فاخر داشته باشد، هم جدا از نگاه محلي و منطقه‌اي به مذاق مردم سراسر ايران خوش بيايد و لبخند را بي‌دريغ به آنها هديه بدهد. ‌

جلب اعتماد با لبخند

اسرافيل علمداري، ‌قائم‌مقام شبكه آموزش هم با نگاهي مشابه به برنامه لبخند تهران در استقبال مخاطبان تلويزيون از پخش شبانه آن به همشهري گفت: لبخند تهران برنامه‌اي سرگرم‌كننده و آموزنده بود؛ در اين برنامه‌ها رعايت 3نكته باعث جلب اعتماد مخاطب مي‌شود؛ بهره‌گيري از درام، واقع‌گرايي و مستندگونگي. در واقع اين كنش‌هاي عاطفي است كه مخاطب را جذب مي‌كند نه لودگي. از سوي ديگر، واقعيت‌هاي اجتماعي به زبان طنز بيان مي‌شود و مخاطب واقع‌گرايي را مي‌بيند. در لبخند تهران همه خودشان هستند؛ از شاعر و مجري تا مردمي كه مي‌خندند و هيچ‌كس نقش بازي نمي‌كند.

ادامه لبخند تهران

با توجه به استقبال مخاطبان از ويژه‌برنامه طنز لبخند تهران، از همين امروز مي‌توان به ادامه يافتن چنين برنامه‌هايي در مناسبت‌هاي خاص سال اميد داشت؛ برنامه‌هايي كه در راستاي توصيه بزرگان دين به نشاط و شاد كردن مردم توليد و اجرا مي‌شوند. احمدي‌گفت:‌ماه مهماني خدا ‌ماه معنويت و شب‌زنده‌داري است اما منافاتي با نشاط مردم ندارد.

لبخند خوي با زبان آذري

قائم‌مقام شبكه آموزش با اشاره به استقبال خوب مردم از لبخند تهران، درباره طرح استاني شدن آن گفت: قرار است ما در نخستين گام لبخند خوي را در آذربايجان غربي راه‌اندازي كنيم آن هم با زبان شيرين آذري. بايد بپذيريم كه شادي به‌ويژه در كلانشهرها كم شده و مردم هم به سختي مي‌خندند. مسئولان فرهنگي موظف هستند كه اين كمبود را با اجراي برنامه‌هاي فاخر و مناسب جبران كنند و اميدواريم شرايطي ايجاد شود تا بتوانيم با توليد برنامه‌هايي نظير لبخند تهران، اين شادي را در سراسر ايران تزريق كنيم.

 

کد خبر 264426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha