همشهری آنلاین: شماره چهل و یکم مجله سینما و ادبیات ویژه لهستان و سینمای آندری وایدا منتشر شد.

از مقالات سینمایی دیگر در این شماره مقاله‌اي از حسن حسيني با عنوان «ضدتارانتینو» است كه در بيستمين سالگرد نمايش فيلم داستان‌هاي عامه‌پسند (پالپ‌فيكشن) در جشنواره كن به نگارش در آمده است و به نكات مناقشه‌بر‌انگيز سينماي تارانتينو پرداخته است.

سينماي ايران اين شماره مجله شخصيت‌هاي ماندگار سينماي ايران را محور خود قرار داده و در ميزگردي با عنوان از هملت تا حاج كاظم با حضور مهدي فخيم‌زاده، رضا كيانيان و فريبرز عرب‌نيا و يادداشت‌هايي از عباس بهارلو و سعيد عقيقي مفصل به اين موضوع پرداخته است.

در بخش سينماي مستند آثار فرشاد فداييان به همراه گفت‌وگويي از او مورد بررسي قرار گرفته است. كتاب به عنوان شخصيت موضوع اين شماره بخش ادبي مجله است در نشست پروين سلاجقه، عباس پژمان و عليرضا محمودي ايرانمهر و گفت‌وگويي جداگانه با محمد محمدعلي و آثاري از احمد اخوت، حامد اسماعيليون، ابوتراب خسروي، سهيل سمي، رضا قيصريه و...

اما پيوست ويژه اين شماره مجله با جلدي مجزا به آلن روب-‌گري‌يه و رمان نو اختصاص دارد. ميزگردي با حضور منوچهر بديعي مترجم چهار اثر تازه منتشر‌شده از رمان نو، پويا رفويي و حسين سناپور و مقاله‌اي خواندني با ترجمه منوچهر بديعي و گفت‌وگويي با آلن روب-گري‌يه كامل‌كننده پرونده خواندني رمان نو اين شماره مجله سينما و ادبيات است كه در 256 صفحه منتشر شده است.

کد خبر 264393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha