دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آگار آگار یک ماده‌ی ژله‌ای طبیعی با منشأ گیاهی است که از جلبک‌های کوچک قرمز تهیه می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت آن فاقد کالری بودنش است و این که در معده حجیم شده و چربی‌ها و قندها را به طرف خود جذب می‌کند.

راز لاغری آگار آگار

آگارآگار یک دانه‌ی خشک دریایی با پایه‌ی گیاهی است که بیشتر در بین گیاه‌خواران و خام‌خواران شناخته شده است؛ اما اخیراً افرادی که قصد لاغری دارند نیز به سمت مصرف این ماده روی آورده‌اند تا از خواص لاغر کنندگی آن بهره‌مند شوند. با ما باشید تا با اسرار این لاغر کننده‌ی طبیعی بیشتر آشنا شوید.

آگار آگار یک ماده‌ی ژله‌ای طبیعی با منشأ گیاهی است که از جلبک‌های کوچک قرمز تهیه می‌شود. می‌توانید پودر آن را در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها که محصولات شیرینی‌پزی می‌فروشند پیدا کنید. آگار آگار به صورت پودر سفید است که در ترکیب با آب مانند ژله می‌شود و معمولاً از آن برای تهیه‌ی انواع دسرها و غیره استفاده می‌شود.

مزیت لاغری آگارآگار

بزرگ‌ترین مزیت آگارآگار فاقد کالری بودن آن است و این که در معده حجیم شده و چربی‌ها و قندها را به طرف خود جذب می‌کند. به همین دلیل هم باعث سیری زودهنگام شده و از انباشتگی چربی‌ها و قندها پیشگیری می‌کند. در نتیجه اخیراً این ماده مورد توجه افرادی قرار گرفته است که قصد لاغری دارند.

توجه داشته باشید که نباید در مصرف آگارآگار زیاده‌روی کرد به خاطر اینکه خاصیت ملینی دارد و می‌تواند مشکل‌ساز شود. همچنین می‌توانید از این ماده برای تسکین معده درد (با نظر پزشک) استفاده کنید.

استفاده‌های دیگر

می‌شود از آن برای غلیظ‌ تر کردن سوپ‌ها و سس‌های رقیق استفاده کرد. این ماده برای تهیه‌ی بستنی و آبنبات‌ها هم کارساز است. برای استفاده‌ی لاغری باید از آگار آگار به صورت نوشیدنی استفاده شود. به این ترتیب که يك گرم آگار آگار را در یک فنجان آب یا یک نوشیدنی داغ دیگر حل کرده و بعد از خنک شدن میل کنید. اگر در هر وعده‌ی غذایی این کار را انجام دهید به خوبی می‌توانید با اشتهایتان مقابله کنید.

برتری آگار آگار به ژلاتین‌های معمولی

آگار آگار منبع گیاهی دارد و برای گیاه‌خواران و افرادی که به هر دلیلی ژلاتین مصرف نمی‌کنند نیز مناسب است.

آگار آگار طعم و رنگ خاصی ندارد برای همین در تهیه‌ی هر نوع غذا یا دسری قابل استفاده است.

آگار آگار غلیظ تر از ژلاتین‌های معمولی است برای همین میزان اندک آن نیز کار شما را راه می‌اندازد.

بافت آن با تغییر دما تقریباً تغییر نمی‌کند.

آگار آگار سرشار از فیبر، فاقد چربی، کربوهیدرات و مواد حساسیت‌زا می‌باشد.

منبع: mr-plantes

کد خبر 264289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha