همشهری آنلاین: دبیر کمپین آری به تولید ملی، از آغار به کار این کمپین خبر داد و گفت: این کمپین برای حمایت از تولید ملی و ضرورت توجه به آن راه اندازی شده است.

کمپین آری به تولید ملی

مصطفی حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باید بدانیم تمام کشورهای توسعه یافته برای ساختن آینده بهتر و گذر از این مسیر سخت با بهره‌مندی از شبکه های اجتماعی، هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون، دانشگاهیان و افراد شاخص از کوچه تولیدات ملی عبور کرده‌اند که همه با هم می‌توانیم آری به تولید ملی بگوییم که همان آری به ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و رشد تحصیلات تکمیلی در چند سال اخیر شاهد انبوه فارغ التحصیلان جویای کار هستیم که با وجود این پتانسیل مناسب تغییر نگرش جامعه به استفاده از تولید ملی ضروری است و زمان لبخند جامعه به تولید ملی و ساخت ایران و پهن کردن فرش قرمز برای تولیدکنندگان داخلی فرارسیده است.

حسنی از رئیس جمهور و مسئولان خواست تا به تولید ملی و کالای ایرانی توجه ویژه کنند و فضای امیدوار کننده‌تری را برای تولیدکنندگان مهیا کنند.

وی گفت: آری به تولید ملی بی‌تردید یار اشتغالزایی و دشمن گرفتاری‌های ایران از جمله اعتیاد و بیکاری جوانان خواهد شد.

وی با بیان اینکه، طراحی فرهنگ استقبال از تولیدات ملی کار پیچیده‌ای نیست، تصریح کرد: اما این کار حساس باید با توجه به سبک زندگی جامعه ایرانی صورت بگیرد زیرا ایران دارای ثروت کشف نشده زیادی است که اگر این ثروتها شناسایی و عرضه شوند با سرعتی بیش از آنچه تصور شود، می‌توانیم جایگاه خود را در حوزه اقتصاد و اشتغال بهبود بخشیم.

دبیر کمپین آری به تولید ملی،گفت: هم اکنون 13 درصد از ثروت جهان نام‎های تجاری و برندها هستند، چیزی که ایران برغم داشتن ظرفیت بالا سهمی از آن ندارد، یکی از راه‌هایی که در دنیای امروز آزموده شده و امتحانش را خوب پس داده «برند سازی» است اما برندسازی هم از کوچه آری به تولید ملی می‌گذرد.

وی معتقد است: ما در ایران همانند نفت، در مستندسازی غنی هستیم، بد نیست جشنواره فیلمی با عنوان «لبخند به تولید ملی» و «پرچم مقدس ایران» برگزار شود.

وی افزود: به عنوان مثال رئیس جمهور آمریکا مهمان‌های خود را به همبرگر آمریکایی یا شیرینی دونات دعوت می‌کند، آی.پد هدیه می‌دهد. به نظر من رئیس جمهور ما هم هنگام دیدارهای خارجی و یا دریافت استوارنامه سفرا می‌تواند کتاب‌ها و یا فیلم‌ها و یا محصولات فرهنگی ایران را که آن نیز تولید فرهنگی ملی است هدیه بدهد و این کار به صورت یک پروژه خبری در رسانه‌ها منتشر شود.

حسنی در پایان گفت: سودهای لبخند به تولید ملی تکان دهنده است، این‌ها همانند یک زنجیره به هم متصل هستند. با «لبخند به تولید ملی» می‌توانیم روزگاری ما هم برندهایی در سطح جهان داشته باشیم.

کد خبر 264202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha