مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه آمادگی کامل برای بهره برداری برق تولید شده از زباله وجود دارد گفت: منتظر بستن قرار داد با وزارت نیرو هستیم تا تولید برق از زباله در تهران رسما تحقق یابد.

به گزارش مهر، حسن كريميان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در ارديبهشت سال گذشته كارخانه توليد برق از پسماند به روش هاضم به بهره برداري رسيد كه خوشبختانه تاكنون 7 مخزن اين كارخانه پر از گاز شده و همه شرايط براي توليد برق مهياست.

وي ادامه داد: در مديريت پسماندها چندين مرحله جداسازي و بازيافت صورت مي گيرد اما در نهايت زباله هايي باقي مي مانند كه قابل بازيافت نيستند و بايد در كوره هاي زباله سوز سوزانده شوند.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند تصريح كرد: در اثر سوزانده شدن زباله‌ها در مخازن تعبيه شده گاز متان توليد مي شود كه امكان توليد برق از اين گاز وجود دارد.

كريميان با بيان اينكه مخازن كارخانه هاضم هم اكنون مملو از گاز است و اين كارخانه توان توليد 2 مگابايت برق در روز را دارد گفت: اميدواريم عقد قرار داد با وزارت نيرو هرچه سريعتر محقق شود تا توليد برق از زباله رسما تحقق يابد.

وي با بيان اينكه كارخانه زباله سوز آرادكوه نيز براي توليد برق از زباله در حال تجهيز است، گفت: عمليات اجرايي اين پروژه تاكنون 80 درصد تحقق يافته و به زودي اين مركز نيز به بهره برداري می رسد.

وي ادامه داد: با بهره برداري از كارخانه زباله سوز آرادكوه، ظرفيت توليد برق از زباله در تهران افزايش خواهد يافت.

کد خبر 264161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha