همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بخشی از برنامه تهرانگردی، صبح جمعه با حضور در محل احداث پروژه بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، از روند پیشرفت این پروژه مطلع شد.

مسجد جامعی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، وی پس از این بازدید گفت: عملیات احداث بیمارستان بین‌المللی مغز و اعصاب با تولیت موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) و با حمایت پرفسور سمیعی از اردیبهشت ماه سال 82 در زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع، در منطقه 22 شهرداری تهران آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برای ادامه ساخت این بیمارستان اعتباری معادل 100 میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین پیش بینی شده است و بر اساس زمانبندی قرار است تا 18 ماه آینده، آماده بهره برداری شود و برای مراسم افتتاحیه میزبان بیش از 2هزار مهمان متخصص خارجی باشد.

مسجد جامعی اظهار داشت: این بیمارستان با هدف توانمندسازی نیروی انسانی کشور و نیز فراهم نمودن مکانی با استانداردهای علمی جهانی برای دانشمندان جهان اسلام در حوزه علوم پزشکی در حال احداث است.

وی با اشاره به مهم بودن این پروژه تاکید کرد: مساحت این مجموعه پزشکی 80 هزارمتر مربع است که 4 برابر نمونه آلمانی آن در شهر هانوفر است؛ در واقع این بیمارستان یک مجموعه پژوهشی، آموزشی و پزشکی است که در نوع خود در جهان بی نظیر است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: وجه تمایز این بیمارستان علاوه بر تجهیزات روز دنیا و بهره‌گیری از آخرین متدهای علمی در جهان، طراحی ساختمان آن به شکل جمجمه انسان است.

مسجد جامعی به برخی از قسمت های این بیمارستان اشاره و تصریح کرد: موزه پروفسور سمیعی در 6 طبقه و 14 اتاق عمل کاملا مجهز، از جمله بخش هایی است که در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با برنامه ریزی های انجام شده، این بیمارستان هر چه سریع تر آماده بهره‌برداری شود تا شهروندان و هموطنان مان بتوانند از امکانات آن بهره مند شوند.

رئیس شورای شهر همچنین با اشاره به افتتاح بیمارستان تخصصی تریتا تا چند ماه آینده در همین منطقه و طرح ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی گفت: پیش بینی می شود منطقه 22 تهران با این ظرفیت ها به قطب درمان و آموزش پزشکی تبدیل شود و علاوه بر بیماران داخلی میزبان بیماران خارجی نیز باشد. 

کد خبر 264126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha