همشهری آنلاین: رئیس اجلاس روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها گفت: مبنای مدیریت، سرمایه‌هایی است که از امید و اعتماد ناشی و می‌تواند سبب جذب سرمایه گذارشود.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مسجدجامعی در دومین روز برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها در رشت در ارتباط با کارها و فعالیتهای مدیریت شهری گفت: دو مبحث وجود دارد یکی مطالبه اعتبار از طرف شهرداریها برای اجرای پروژه‌ها و دیگر اینکه نباید اینگونه تلقی شود که شهرداریها چشم به اعتبارات دولتی بدوزند و اینکه حال که درآمد نفتی ما خوب است باید بدون برنامه خرج شود.

رئیس اجلاس روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها با اشاره به نقش و اهمیت شوراها از یکسو و توجه به ظرفیتهای ویژه مراکز استانها از سوی دیگر تاکید کرد: یکی از وظایف شوراها این است که نقاط قوت و پتانسیل و توانمندیها را شناسایی کرده و آن را به عنوان یک آورده تلقی کرده و به نتیجه برسانیم. مثلاً یکی از آورده‌های ارزشمند شما در استان گیلان می‌تواند شخصیتی مانند پروفسور سمیعی باشد که هم اکنون در تلاش هستند دستاورد بزرگ پزشکی را در تهران اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبنای مدیریت سرمایه‌هایی است که از امید و اعتماد ناشی می‌شود و می‌تواند سبب جذب سرمایه گذار شود مثلاً فردی در تهران هتلی زده و به شهرداری هم کمک کرده است. صاحب این هتل که بخش خصوصی است اطلاعاتی دارد که حتی بخش دولتی هم ندارد پس شهرداریها باید از این ظرفیتها استفاده کنند و از فکر، ایده و توانمندیهای مردم بهره بگیرند.

رئیس اجلاس روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها گفت: ما به عنوان اعضای پارلمانهای محلی باید از ظرفیتهای محلی استفاده کنیم و همین مدیر هتل که گیلانی هم هست می‌تواند ظرفیت شهر شما باشد.

وی در پایان گفت: کارکرد شوراها ظرفیتهای مردمی است اعم از فکری و سرمایه‌ای و شوراها قطعاً این آمادگی را باید در خود به وجود آورند که از این سرمایه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 263071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha