همشهری آنلاین: در پایان یک ماراتون نفسگیر ۱۲۰ دقیقه‌ای بین تیم ملی شیلی و برزیل در اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ ؛ این برزیلی‌ها بودند که در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر دو از حریف سرسخت خود عبور کردند.

برزیل شیلی

برزیل که تحت حمایت تماشاگرانش بازی را بسیار هجومی آغاز کرده بود در دقیقه 18 بازی به گل رسید. مدافع برزیل داوید لوئیز در محوطه جریمه شیلی از اشتباه مدافعان شیلی نهایت استفاده را برد و برزیل را یک بر صفر پیش انداخت.

در دقایق بعدی برزیلی ها اشتباهات متعددی را مرتکب شدند و میزان پاس های سالم این تیم بسیار کم بود. تا اینکه در دقیقه 32 الکسی سانچز بر اثر اشتباه مهلک و کودکانه هالک توپی را که صاحب شده بود در نهایت دقت به تور دروازه برزیل دوخت.

برزیل در نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کرد. حملات پرتعداد برزیلی‌ها با درخشش دروازه‌بان و دفاع منظم شیلی راه به جایی نبرد. در میانه‌های نیمه دوم لوئیز گوستاوو دو اخطاره شد تا بازی بعدی تیمش را از دست بدهد. برزیلی‌ها حتی موفق شدند دروازه شیلی را نیز باز کنند. در دقیقه 55 هالک موفق شد دروازه براوو را باز کند اما هاوارد وب داور انگلیسی این دیدار بار دیگر خود را متفاوت نشان داد و با با تاخیر در سوت خود دمید و ضمن دادن کارت زرد به هالک گل برزیل را نپذیرفت. به اعتقاد هوارد وب؛ هالک از دستش برای کنترل توپ استفاده کرده بود، در حالیکه تصاویر تلویزیونی چیز دیگری نشان می دادند.

از دقیقه 60 برزیلی‌ها بیشتر حمله کردند و دارای چندین موقعیت شدند اما دفاع جسورانه شیلی و پرس منظم آنان بازی را در اختیار این تیم قرار داد.

درنهایت پس از 90 دقیقه دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. این بازی دو نیمه 15 دقیقه ای وقت اضافه دارد.و اگر بازی در این دقایق نیز مساوی به پایان برسد کار به ضربات پنالتی خواهد رسید.

دیدار برزیل و شیلی پس از 120 دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شد که در نهایت تیم برزیل موفق شد با برتری 3 بر 2 برابر شیلی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

در ضربات پنالتی بازیکنان برزیل بهتر عمل کردند و توانستند 3 تا از ضربات خود را به گل تبدیل کنند. در سوی مقابل شیلی 3 پنالتی از دست رفته داشت.

 برزیل در مرحله یک چهارم نهایی با برنده دیدار کلمبیا و اروگوئه مصاف خواهد کرد.

کد خبر 264119
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha