یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوئیس سوارز مهاجم تیم اوروگوئه می‌گوید کیه‌لینی ایتالیایی را در حین بازی اروگوئه و ایتالیا گاز نگرفته‌است،‌بلکه تعادلش را از دست داده و روی شانه او افتاده‌است.

براساس گزارش BBC، فيفا سوارز را به اتهام گاز گرفتن كيله‌ليني در رقابت ميان اوروگوئه براي و ايتاليا چهار ماه و از 9 بازي بين‌المللي محروم كرده‌است. اوروگوئه نيز قصد دارد عليه اين راي درخواست استيناف خواهد كرد.

سوارز در دفاع از خود در برابر اين محرومين براي فيفا نوشت: من تعادلم را از دست دادم و روي بالا تنه حريفم افتادم.در آن لحظه صورتم به شانه حريف خورد و گونه‌ام كمي كبود شد و دندان‌هايم به‌شدت دردناك شدند. اين حادثه به‌هيچ وجه به آنچه شما توصيف كرده‌ايد شباهت نداشت و هيچ تعمدي در آن نبود.

مربي اوروگوئه نيز در اعتراض به حكم سوارز گفت كه تنبيه او بيش از اندازه شديد است و انگشت اتهام را به‌سوي رسانه‌هاي انگليسي نشانه گرفت كه اين داستان را پروبال داده‌اند. اسكار تابارز گفت نمي‌دانم اين خبرنگاران از چه كشوري بودند،‌اما همه آنها انگليسي صحبت مي‌كردند. وي در اعتراض به حكم تنبيهي شديد سوارز از گروه مطالعات تكنيكي فيفا استعفا داد.

با اين‌همه هفت عضو كميته فيفا در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه حادثه گاز گرفتن كاملا تعمدي بوده‌است. پس از صدور اين راي سوارز به اوروگوئه بازگشت و روز گذشته نيز تيم او در مقابل كلمبيا با دريافت دو گل شكست خورد و از دور رقابت‌هاي جام‌جهاني حذف شد.

ژروم والك دبير كل فيفا به سوارز توصيه كرده تا خود را درمان كند. وي مي‌گويد در اين دوران محروميت، سوارز بايد به مداواي خود بپردازد.

جدا از شهروندان اوروگوئه‌اي كه با بازگشت سوارز از او استقبال و پشتيباني كردند، ديه‌گو مارادونا نيز در برنامه تلويزيوني خود از سوارز پشتيباني كرد. حتي مدافع ايتاليايي كه در ابتدا خود شاكي ماجراي سوارز بود،‌اكنون معتقد است حكم فيفا بسيار سختگيرانه بوده‌است.

کد خبر 264148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha